شناسهٔ خبر: 18563030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه کرج:

گفتمان مطالبه‌خواهی در مورد اقتصاد مقاومتی شکل گیرد

R41451/P41362/S6,50/CT11

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان کشور هنوز به فشار اقتصادی برای ضربه زدن به مردم امید دارند، گفت: باید گفتمان مطالبه‌خواهی در مورد اقتصاد مقاومتی در انتخابات ریاست جمهوری آینده شکل بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در نماز جمعه امروز کرج با تبریک سال نو و آرزوی سالی پر از رونق اقتصادی و اتحاد و همدلی برای البرزنشینان و تسلیت شهادت حضرت امام هادی(ع) و گرامیداشت آغار ماه رجب اظهار داشت: روزه و استغفار در ماه رجب آثار  و برکات فراوانی در دنیا و آخرت برای انسان دارد.

وی با اشاره به دیدارهای رهبر معظم انقلاب با مداحان و سخنرانی معظم‌له در مشهد مقدس در جمع مجاوران و زائران حرم مطهر رضوی بیان کرد: سخنرانی رهبری معظم انقلاب دارای نکات خاص و مهم بود که توضیح و تشریح هر کدام از سخنان معظم‌له زمان مناسبی را می‌طلبد و باید این سخنان تببین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به توصیه رهبری معظم انقلاب به مداحان بیان کرد: تاکید رهبری انقلاب گفتمانسازی و تببین افکار و روش‌های اهل‌بیت(ع) به وسیله شعر و هنر بود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط  ایشان به "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال"، گفت: کلام معظم‌له و تاکید بر اقتصاد مقاومتی علی‌رغم همه اقدامات انجام شده نشان از این دارد که کارهای صورت گرفته در سالهای اخیر نصاب لازم موفقی را نداشته که باز هم اقتصادی مقاومتی شعار سال شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه از بیانات معظم‌له میتوان فهمید که دشمنان کشور هنوز به فشار اقتصادی برای ضربه زدن به مردم امید دارند، ادامه داد: مهمترین نیاز و ضرورت کشور توجه به اقتصاد و اشتغال است که با نگاه و توجه به بیگانگان و عدم باور به جوانان و داشتههای داخلی محقق نمیشود و باید حتما به ظرفیتهای داخلی توجه ویژهای شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه البرز مشکلاتی در زمینه ساختاری دارد و مسئولان در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند اما این تلاشها باید چند برابر شود، گفت: افرادی که دغدغه دارند باید به کار گرفته شوند و به عنوان مثال گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) یک کار خاص است و چهارمین گلزار شهدای کشور است.

وی با بیان اینکه در راستای ساماندهی این گلزار جلسات مختلفی گذاشته شده و همه با ساماندهی آن موافق هستند، تاکید کرد: علیرغم تمام موافقتها کاری پیش نرفته و ​باید کسی که دغدغه و اهتمام دارد این موضوع را پیگیری کرده و مصوبات لازم کار را به سرانجام برساند.

امام‌جمعه کرج گفت: 3 سال است که قرار بوده این گلزار ساماندهی شود اما هنور در عمل اتفاقی نیفتاده است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه باید گفتمان مطالبه‌خواهی در مورد اقتصاد مقاومتی در انتخابات ریاست جمهوری آینده شکل بگیرد،گفت: این مطالبه‌خواهی می‌تواند سبب تغییر وضعیت شود.

امامجمعه کرج با بیان اینکه رهبری در بیاناتشان واردات کالایی که در داخل تولید میشود را از خارج حرام شرعی اعلام کردند، تاکید کرد: وقتی فقیه جامعالشرایط اموری را حرام شرعی اعلام میکند تبعیت از آن باید انجام شود.

وی با بیان اینکه حتی باید توافق نامه‌هایی که برخلاف این حکم شرعی است لغو شود، گفت: توافق نامه تعرفه ترجیحی و دیگر توافقات باید ملغی اعلام شود.

امام جمعه کرج با اشاره به توافقات تعرفه ترجیحی در زمینه واردات پوشاک از ترکیه اظهار داشت: نتیجه این موضوع  تعطیلی واحدهای تولیدی پوشاک و بیکاری هزاران نفر از فعالان در این صنف بود و این توافقنامه باید ملغی شود.

نماینده‌ ولیفقیه در استان البرز با بیان اینکه کالایی که در داخل تولید می شود نباید مجوز واردات و ثبت سفارش اخذ کند، بیان کرد: باید کالاهای داخلی و مصرف این کالاها در داخل ترویج شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه سال گذشته اعلام کردم که دستگاه‌های دولتی چای خارجی مصرف نکنند، تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های دولتی میوه‌های خارجی مصرف نکنند و صداو سیما تبلیغات کالاهای خارجی را متوقف کند.

امامجمعه کرج با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید داخلی اکران کالاهای خارجی در فضاهای تبلیغات کرج متوقف شود، اظهار داشت: در شهر کرج بخش زیادی از فضاهای تبلیغات در اختیار تبلیغ کالای خارجی است و در بنرهای شهری و اتوبوس‌ها کالاهای ایرانی تبلیغات شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند، تاکید کرد: تولیدکنندگان باید مطالبه‌گر فرمایشات رهبری معظم انقلاب باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه رهبری معظم در مورد انتخابات فرمایشاتی داشتند و بر حضور پرشور و دشمنشکن تاکید داشتند، گفت: دفاع و صیانت از رای مردم از جمله فرمایشات ایشان بود.

وی با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری عمل به مر قانون است، ادامه داد: مسئولان باید این فرمایشات را جدی گرفته و به مر قانون عمل کرده و این‌گونه نباشد که در انتخابات مصلحتاندیشی کنند و از ملامت هیچ ملامت‌کننده‌ای هراس نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مسئولان در مورد عمل به مر قانون باید به فرمایشات رهبری معظم انقلاب توجه کنند،گفت: در حال حاضر تحرکاتی در حال انجام برای حمایت از برخی افراد است که باید در این زمینه مراقبت لازم انجام و بصیرت لازم حفظ شود.

وی با بیان اینکه هر کس از رهبری تبعیت نداشته باشد از چشم مردم افتاده است، تاکید کرد: برخی از تحرکات سبب انشقاق و دو دستگی میشود که بهره آن به دیگری میرسد و دشمن لحظهای برای از پا در آوردن ساکت نمی‌نشیند.

وی با اشاره به مخالفت دادگاه لوکزامبورگ با عدم توقیف دارایی‌های ایران در این کشور، تصریح کرد: مشاور رئیس جمهور آمریکا نسبت به تکرار حوادثی شبیه فتنه 88 در ایران ابراز امیدواری کرد و عرض میکنیم که این موضوع امید باطلی است و ملت با حضور خود نقشه شما را نقش بر آب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حضور پرشور و داغ داوطلبان شورای شهر در البرز اظهار داشت: این وضعیت از جهاتی خوب و از جهات دیگر نگرانکننده است.

وی با بیان اینکه افرادی که برای شورا ثبت نام می‌کنند باید قابلیت لازم را داشته باشند، تاکید کرد: افرادی که ثبتنام میکنند باید تجربه و تخصص در زمینه مدیریت شهری را داشته باشند.

وی با اشاره به نقش چهره‌های سیاسی در انتخابات شورای شهر در البرز ادامه داد: در برخی از افراد ثبت‌نامی در شورای شهر بیش از دغدغه کار  دغدغه سیاسی در آنها دیده میشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه در شورای شهر باید بدون دخالت دولت و مباحث سیاسی در راستای منافع شهر تصمیم‌گیری شود، تاکید کرد: اعضای شورای شهر باید در زمینه مواردی که به نفع شهر است تلاش کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه برخی اوقات شورای شهر نمی تواند از شهردار سوال کند، گفت: در انتخاب افراد برای شورای شهر باید دقت لازم انجام شود و قول هایی که داده می شود باید  توان و قابلیت اجرایی لازم داشته باشد.

وی تصریح کرد: تا روز گذشته حکم فرمانداری کرج تثبیت نشده بود که به نظر می رسد باید زودتر این مسئله حل شود که موضوع شورا و انتخابات با دقت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما