شناسهٔ خبر: 18561475 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

«علی البدل»؛ عیدی کارگردان سریال پایتخت

کارگردان سریال علی البدل گفت: برای ساختن این سریال ضمن ایرانگردی و جمع اوری تیم بازیگری قوی ، پنج روستا را به هم پیوند زدیم. در برنامه «خندوانه» برای اولین بار از جدیدترین ویدئوی فرزاد فرزین به نام «مرز» که موضوع آن شهدای مدافع حرم بود، رونمایی شد. برنامه بوی عیدی که هر شب ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه پخش می شود، امشب میزبان دو بازیگر است که با یکدیگر رقابت می کنند. رئیس جمهور در سفر خود به استان کردستان و در جریان افتتاح 114 ایستگاه رادیویی و تلویزیونی در حضور دکتر علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما از رسانه ملی قدردانی کرد. تهیه کننده برنامه بوی عیدی با تاکید بر اقبال مردم از برنامه بوی عیدی عنوان کرد: خوشبختانه برنامه خیلی دیده شده و مردم هر شب بیشتر از شب های قبل به مهمانان حاضر در برنامه رای می دهند، حتی طرفداران مهمانان در فضای مجازی مردم را تشویق می کنند تا به مهمانی که می خواهند رای بدهند. مهرداد میناوند و حامد آهنگی به همراه بنر تیم ملی پانتومیم ایران و همچنین دو پیراهن با شماره هادی نوروزی و سیروس قایقران را به نادری و رادش تقدیم و یادی از درگذشتگان تیم ملی فوتبال ایران کردند. مدیر شبکه سوم سیما روز گذشته از پشت صحنه سریال «دیوار به دیوار» بازدید کرد. بازیگر معروف سینما و تلویزیون در برنامه دورهمی گفت: من به دلیل بیماری دیابت انسولین تزریق می‌کردم و عده‌ای شایعه کردند عمواکبر هروئینی شده است. آنا نعمتی، در 18 سالگی با فیلم سینمایی «هیوا» به کارگردانی رسول ملاقلی پور بازیگری را به طور جدی آغاز کرد و بعد در نقش های مختلفی ظاهر شد. او در طول سال های فعالیت اش در عرصه بازیگری در سه سریال هم بازی کرد که مجموعه «مسافر» با حضور او با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد و نام او را بر سر زبان ها انداخت. برنامه بوی عیدی که هر شب ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه پخش می شود، امشب میزبان دو بازیگر است که با یکدیگر رقابت می کنند. همزمان با سفر رییس جمهور به استان کردستان 114 ایستگاه رادیویی و تلویزیونی در نقاط مختلف این استان به بهره برداری رسید. رسانه ملی طبق سنت دیرینه هر سال برنامه های متنوعی ویژه سال تحویل تولید و پخش می کند و امسال هم‌ این اتفاق افتاد، اما شبکه یک امسال با خلاقیت و نوآوری به دنبال ارائه یک الگوی صحیح بود، به همین دلیل تلاش کرد بدون اینکه از سلبریتی ها دعوت کند یک

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سیروس مقدم سالهاست که با سریال های جذاب و مخاطب پسندش مهمان نوروزی تلویزیون می شود.

در چند سال اخیر هم اهالی «پایتخت» با رهبری او و موقعیت های کمدی که بازیگرانش خلق می کنند خنده را بر لب مخاطبان قاب جادویی نشانده است.

امسال هم سیروس مقدم به حوالی همدان سفر کرده و« علی البدل» را برای تلویزیون به ارمغان آورده است.

سریالی که این روز ها با قصه ای شیرین و بازی درخشان بازیگرانش ، نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است.

ساختن چنین سریال هایی که نیاز به دکور سازی گسترده و استفاده از نیروهای انسانی زیاد و کاربلد دارد پیش تولید و تولید سختی را می طلبد.

«علی البدل» هم از این قاعده مستثنی نیست و عواملش برای تهیه ان ماه ها تلاش شبانه روزی کرده اند.

به همین بهانه دقایقی با کارگردان این اثر گفتگو کردیم و از آغاز پیش تولید تا پایان تولید ان صحبت کردیم که در ادامه می خوانید.

پیش تولید«علی البدل» از چه زمانی کلید خورد؟

ایده«علی البدل» متعلق به محسن تنابنده است و به دو سال پیش بر می گردد. این ایده به علت سختی هایی که در اجرا داشت مسکوت ماند و درسال 95 به جریان افتاد.

کمی درباره طرح اولیه قصه توضیح می دهید؟

داستان «علی البدل» در یک نا کجا اباد اتفاق می افتد. این ابادی از یک ثروت خدادادی ، چشمه اب گرمی که خاصیت مداوا دارد، بهره مند است اما اهالی این ابادی قدر این ثروت را نمی دانند و خود را به منابع زیر زمینی شان متکی کرده اند تا اینکه خبر می رسد قرار است رییس جمهور از این ابادی بازدید کند و رقابت هایی بین اهالی ابادی شکل می گیرد و موتور قصه از اینجا به راه می افتد.

تفاوت عمده این سریال با دیگر سریال هایی که تاکنون تیم شماساخته است چیست؟

تفاوتی که این کار با دیگر اثار من و تنابنده دارد این است که در این سریال علاوه بر شوخی هایی که در موقعیت اتفاق می افتد دیدگاه های کلی تری هم وجود دارد و رگه های طنز سیاسی و اجتماعی در ان دیده می شود. در علی البدل هم مثل پایتخت محوریت خانواده است اما سعی کرده ایم در این سریال حرف های جدی تری با لحن شیرین بزنیم.

لوکیشن سریال «علی البدل» فضای زیبا و خوش رنگ و لعابی دارد. کمی از نحوه پیدا کردن این روستا و دکور سازی هایی که در ان انجام شده می گویید؟

برای پیدا کردن لوکیشن« علی البدل» به اتفاق محسن تنابنده یک ایرانگردی داشتیم. از انجایی که منطقه تصویر برداری علی البدل باید کوهستانی بود و امکاناتی چون چشمه اب گرم داشت همچنین به گونه ای بود که چهارپایان رفت و امد می کردند منطقه ای در اطراف همدان را انتخاب کردیم. برای درست شدن موقعیت «علی البدل» 5 روستا را با دکور سازی به هم پیوند زدیم. ورکانه، ثیمین و اشتران مکان هایی بودند که خانه خان هایمان و خانه علی البدل در انها بودند.

بازیگران این سریال بازی خوبی از خود ارایه داده اند.درباره نحوه انتخاب بازیگران هم توضیحی بدهید.

داستان علی البدل در ابادی اتفاق می افتد و مردم نقش مهمی در ان دارند . ما گاهی روزانه 200 تا 500 هنرور می خواستیم و فراهم کردن این تعداد و لباس ها و تجهیزاتشان بسیار سخت بود. ما برای این اثر باید تیم بازیگری کاربلدی می چیدیم که به نقش ها جان دهند و مهدی فخیم زاده، مهدی هاشمی، احمد مهرانفر و... این کار را به خوبی انجام دادند.وقتی دوربین از آپارتمان خارج می شود با خود سختی هایی چون فراهم کردن اسکان، تغذیه و... دارد. ما در این اثر تلاش کردیم ضمن اینکه به بچه ها خوش بگذرد کار با ارامش زیادی پیش برود.

نام این سریال هم از نام یکی از شخصیت های ان گرفته شده است.دلیل این نامگذاری چیست؟

علی البدل یکی از شخصیت های محوری سریال است. این فرد هم هست هم نیست.زمانی که او را می خواهند صدایش می کنند و زمانی که نمی خواهند به سکوت وادارش می کنند. به دلیل نقش پررنگ این شخصیت در قصه نامش را روی سریال گذاشتیم.

اگر نکته ای مانده است بفرمایید

امیدوارم تا پایان سریال دوستانمان با حوصله علی البدل را ببینند و دچار شتابزدگی و داوری نشویم. در پایان اگر نظراتی داشتند مطرح کنند.همچنین امیدوارم علی البدل به عنوان جانشین پایتخت عیدی خوبی برای مردم باشد.شاید جنس ان با پایتخت فرق کند اما تلاشمان این بوده که از لحاظ کیفیت فرقی با هم نداشته باشند.

سریال علی البدل به تهیه کنندگی الهام غفوری در 14 قسمت 50 دقیقه ای ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می شود.

نظر شما