شناسهٔ خبر: 18557638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

استاندار گیلان:

مسیر گردشگری دریایی انزلی ـ آستراخان اجرایی شود

فارس

خبرگزاری میزان- استاندار گیلان بر استفاده از فرصت‌های دریایی توسط کشورهای حاشیه دریای کاسپین تأکید کرد و گفت: مسیر گردشگری دریایی انزلی ـ آستارا ـ باکو ـ آستراخان باید اجرایی شود.

صاحب‌خبر -
استاندار گیلان
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محمدعلی نجفی در دیدار با کنستانتین آلکسیف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با اشاره به توسعه مناسبات دو کشور ایران و روسیه اظهار کرد: دیدارهای منظم سران دو کشور به غیر از ایجاد فرصت‌های جدید برای گسترش روابط دوجانبه، نقش موثری در فعال‌تر کردن بخش خصوصی دارد.

وی، دیدارها و رایزنی‌ها در توسعه مناسبت دو کشور، منطقه‌ای و جهانی را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: امروز گیلانی‌ها و تمام مردم حاشیه دریای کاسپین حضور و دوستی دو کشور را بیش از گذشته شاهد هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه روابط موجب روان‌سازی داد و ستد بین دو کشور ایران و روسیه می‌شود، تصریح کرد: توسط روابط زمینه تلاش بیشتر بخش خصوصی و بازرگانان را فراهم می‌کند.

نجفی، فراهم کردن تسهیلات لازم از طرف گمرک، بنادر و کشتیرانی در راستای توسعه گردشگری دریایی و شکوفایی بخش خصوصی را ضروری خواند و بیان کرد: با توجه به آمادگی آستراخان باید مسیر گردشگری دریایی انزلی ـ آستارا ـ باکو ـ آستراخان اجرایی شود.

وی به شرایط مناسب برای اجرایی کردن خط کشتیرانی مذکور اشاره کرد و گفت: احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان توسط گیلان فرصتی برای توسعه مناسبات است و می‌تواند ظرفیت مطلوبی برای بخش خصوصی دو کشور ایران و روسیه فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما