شناسهٔ خبر: 18556946 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نبض ورزشی/ کسب نمره قبولی ورزش کشور

رئسان فدراسیون شمشیر بازی و دو میدانی در برنامه نبض ورزش با اشاره به موفقیت های کسب شده در ورزش کشور به برنامه هایشان برای حضور در المپیک 2020 پرداختند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، باقر زاده رئیس فدراسیون شمشیر بازی در برنامه نبض ورزش گفت: سال گذشته در همین ایام با به دست آوردن پیروزی ها و مدال می توان سال 95 را تولد دوباره ای برای ورزش شمشیر بازی کشور دانست.
او افزود: ایم ورزش در المپیک 30 مدال دارد و پنجمین رشته ورزشی مدال آور در المپیک محسوب می شود از این نظر باید برای این وزش برنامه ریزی های دقیق تری انجام شود تا بتوانیم مدال های بیشتری کسب کنیم و جایگاه خودمان را بهبود بخشیم.
نبض ورزشی/ کسب نمره قبولی ورزش کشور
رئیس فدراسیون شمشیر بازی گفت: ورزش به عنوان یک پدیده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می تواند چند ده میلیارد را متوجه یه رویدادی به نام المپیک کند و ما اعتقاد داریم هزینه در ورزش هزینه محسوب نمی شود بلکه سرمایه گذاری است.
او افزود: هزینه در ورزش در بعد بهداشت و سلامت با سلامت افراد جامعه در ارتباط است و در بعد قهرمانی هم باعث غرور و وحدت می شود و از این حیث باید نگاه ما به ورزش های پایه و پر مدال برای حضور در این آوردگاه  نگاه ویژه تری باشد.
کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی دیگر مهمان برنامه گفت: در سال 95 کل ورزش ما تحت تاثیر رقابت های المپیک قرار گرفت و همه فدراسیون ها تلاش کردند برای حضور حداکثری و کل ورزش کشورمان نمره قبولی را کسب کرد.
او افزود: ما برای اولین بار توانستیم 64 سهمیه المپیک را کسب کنیم و این از نتایج حمایت های همه جانبه مردم، مسئولین و رسانه ها بوده است و فدراسیون دو و میدانی هم در لحظه تحویل سال نو سهمیه دو پیاده روی را در ژاپن کسب کرد.
رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: ما باید از حالا برای المپیک 2020 برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم و در رشته های پر مدال مدال های بیشتری را به خود اختصاص دهیم.
نبض ورزشی/ کسب نمره قبولی ورزش کشور
او افزود: نظام ورزش کشور و وزارت ورزش و جوانان باید جایگاه ورزش های پایه و پر مدال را مشخص کنند و یکی از مهمترین دغدغه های ورزش دو و میدانی نظام باشگاه داری است و در مقابل برخی ورزش ها از جذابیت، نظام باشگاه داری و پوشش رسانه ای برخوردارند.
کیهانی گفت: ما اعتقاد داریم حرکت و جهش باید از درون فدراسیون دو و میدانی شروع شود و به عنوان متولی این ورزش بتوانیم اهمیت و جایگاه آن را تبیین و روشن کنیم.
رضا محمد کاظمی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: ما باید تکلیفمان را در حوزه ورزش و هدف آن مشخص کنیم مانند بسیاری از کشورها که مطابق اسناد بالا دستی ساختارهای مدیریتی خود را نوشته اند و ورزش را در راستای توسعه اقتصاد و گردشگری به کار می برند.
نبض ورزشی/ کسب نمره قبولی ورزش کشور
او افزود: وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک دستگاه متولی باید مشخص کند پسوند جوانان که در کنار نام وزارت ورزش بکار گرفته شده است برای حل مشکل ازدواج یا اشتغال جوانان است یا برای ورزش حرفه ای و پرورش روحیه ورزشی میان جوانان است.

 

نظر شما