شناسهٔ خبر: 18556001 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

با این چای‌‌های گیاهی کودکتان را درمان کنید

چای انواع مختلفی دارد یکی از آن ها چای سیاه است. چای سیاه گرچه برای کودکان مضر است ولی بعضی چای ها برای کودکان مفید است، در مطلب زیر با انواع چای هایی که برای کودکان مفید است آشنا شوید.

صاحب‌خبر -
تحریریه پارسینه:چای یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در کشور ایران است. چای در سه فصل از سال (بهار، تابستان و پاییز) برداشت می ‌شود، لذا در اکثر نقاط، چای به صورت بوته وجود دارد. در صورتی که هیچ ‌گونه برداشتی از چای صورت نگیرد، کم کم مرتفع شده و به ‌صورت درختچه یا درخت در می ‌آید. قسمت اصلی مورد استفاده‌ی بوته ‌ی چای، برگ آن است که به ‌صورت‌های مختلف تبدیل به انواع چای می ‌شود. چای انواع مختلفی دارد یکی از آن ها چای سیاه است. چای سیاه گرچه برای کودکان مضر است ولی بعضی چای ها برای کودکان مفید است، در مطلب زیر با انواع چای هایی که برای کودکان مفید است آشنا شوید.
 
  با این چای‌ها کودکتان را درمان کنید

مبارزه با سرفه

چای مناسب برای سرفه بستگی به نوع سرفه دارد. اگر سرفه با گلودرد همراه است، چای گل ختمی می‌تواند بسیار مفید و آرامبخش باشد. برای سرفه‌ای که همراه با التهاب گلو است، چای شیرین‌بیان توصیه می‌شود. البته چای شیرین‌بیان را نباید بیش از سه روز متوالی مصرف کرد، خصوصا اگر کودک مبتلا به فشارخون بالاست. چای نعنا نیز در بهبود گلودردهای عادی و خفیف موثر است.

کاهش استرس
هر چند چای سیاه به دلیل اینکه دارای کافئین است می‌تواند موجب افزایش استرس در کودکان شود، اما برخی دیگر از انواع چای، از جمله چای بابونه، می‌تواند در آرامش کودکان تاثیر زیادی داشته باشد. در واقع یکی از بهترین چایی‌ها و نوشیدنی که برای کودکان مناسب است گل بابونه و برگ آن است که برای کودک بسیار مفید می‌باشد دمنوش این گیاه همراه با کمی افزودنی شیرین می‌تواند برای کودک بسیار مفید باشد. چای بابونه برای کودک به‌عنوان دارو عمل می‌کند و آرامش روح و روان کودک را بهبود می‌بخشد.

کاهش نفخ
چای بابونه، رازیانه و چای نعنا از جمله مشهورترین چای‌های ضد نفخ هستند. در مورد نوزادان بهتر است چای مستقیما به آنها داده نشود بلکه مادر از این چای‌ها استفاده کند و نهایتا آثار مفید این چای‌ها از طریق شیر به نوزاد منتقل خواهد شد.

کاهش تب
برای کاهش لرز و افزایش تعریق (که موجب کاهش مدت و شدت تب می‌شود)، می‌توانید چای بادرنجبویه، بابونه، نعنا و شیرین‌بیان را امتحان کنید.

مقابله با حالت تهوع

چای زنجفیل در مقابله با حالت تهوع بسیار موثر است. این چای می‌تواند به سیستم گوارش آرامش دهد و با دل‌درد نیز مبارزه کند. همچنین دادن چای زنجفیل به کودکی که حالت تهوع دارد و استفراغ می‌کند، می‌تواند از کاهش بیش از حد و ناگهانی آب در بدن او جلوگیری کند. این چای از حالت تهوع ناشی از حرکت، برای مثال در ماشین و هنگام مسافرت، نیز جلوگیری می‌کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما