شناسهٔ خبر: 18552070 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

تیم هندبال بانوان ایران در کره درخشید/کارشناسان دنبال مقصر نگردند

سرمربی تیم هندبال بانوان ایران کسب مقام هفتمی تیم را در مسابقات آسیایی کره عالی ارزیابی کرد و گفت: کارشناسان دنبال مقصر نگردند. مقصر هزینه نکردن برای تیم است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۳ اسفند الی سوم فروردین ماه در سوآن کره جنوبی برگزار شد و تیم هندبال کشورمان در پنجمین حضورش در این رقابتها به عنوان هفتمی رسید. 

مرضیه یوسف سرمربی تیم ملی هندبال بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بازیهای تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیای کره جنوبی گفت: بچه ها در این رقابتها عالی بازی کردند. به غیر از مسابقه برابر چین که خسته بودند. ما  ۱۳ ساعت در دوحه توقف داشتیم تا سوار هواپیمای بعدی شده و راهی سئول شویم. خواب بچه ها در هم ریخته بود و خسته بودند مطمئنا اگر  یکی دو روز زودتر راهی این رقابتها می شدیم برای ما بهتر بود می توانستیم تمرین کرده و با زمین آشنا شویم و با تفکر بهتری برابر چین بازی کنیم. 

وی در مورد بازی تیم ایران برابر مقتدرترین تیم حاضر در هندبال آسیا نیز خاطرنشان کرد: بچه ها مسابقه به مسابقه بهتر می شدند به طوریکه در بازی برابر کره جنوبی نیز عالی بودند. تیم  بازی قابل توجهی از خود ارائه داد به طوریکه تمام مشوقین حاضر در سالن تیم ایران را تشویق می کردند. در سومین بازی دور مقدماتی نیز برابر ویتنام بهتر شدیم. مسئله داوری کمی اذیت کننده بود، دو دقیقه های بی وقتی که تیم را به هم ریخت و آن نتیجه ای که باید در برابر ویتنام بگیریم را نگرفتیم وگرنه ما می توانستیم ویتنام را با اختلاف ببریم. آمار پرتابهای بیرون از دروازه زیاد بود و چند دقیقه در مسابقه چهار نفره بازی کردیم و گرنه بازی را برد بودیم. 

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان افزود: در مسابقه برابر ازبکستان بسیار عالی تر ظاهر شدیم. دقایق آخر بازی و در  چهار ثانیه آخر به خالی کردن یک جا در زمین یک گل خوردیم وگرنه بازی به تساوی کشیده شده بود و بازی را در وقت بعدی می بردیم. در مسابقه آخر نیز برابر هنگ کنگ با اختلاف موفق به پیروزی شدیم و در رده هفتم آسیا ایستادیم. 

وی تاکید کرد: اگر دنبال سکو در آینده تیم هندبال بانوان هستیم باید اردوهای متداول و برنامه های تدارکاتی داشته باشیم. مسابقه دادن تجربه تیم را بالا می برد اما ما تنها تیمی بودیم که در این رقابتها بدون مسابقه تدارکاتی و حتی یک بازی تدارکاتی راهی رقابتهای قهرمانی آسیا شده بودیم. تیم های دیگر سه تا چهار سال بود که کنار هم تمرین می کردند. تورنمنت خارجی دیده بودند. مثلا همین تیم کره در سال حداقل چهار تا پنج رویداد بین المللی را تجربه می کند اردوی مستمر و برنامه ریزی و برنامه تدارکایت دارد چین و ژاپن و بقیه تیم ها هم همین طور بودند

یوسف تصریح کرد: اما ما حتی با یک تیم خارجی هم بازی نکردیم که بتوانیم خود را ارزیابی کنیم. قضاوت کارشناسان در مورد تیم ملی هندبال بانوان خوب نیست. از تیمی که امکانات نداشته است نمی توان توقعی داشت. دست آقای اکبری سرپرست فدراسیون درد نکند حداقل زمینه برپایی چند اردوی داخلی را برای ما فراهم کرد. متاسفانه در این مدت چندین سرپرسن و رئیس در فدراسیون تغییر کرد و مدیریت دچار چندگانگی بوده است و همین تیم ما را دچار مشکل کرده بود. 

سرمربی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان ادامه داد: اگر تیم به بازیهای اسلامی برود صد در صد روی سکو خواهد بود چون حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برای ما جنبه تدارکاتی خوبی داشت. اما نمی دانم مسئولین چه تصمیمی می گیرند آیا تیم را می فرستند یا نه. 

وی تاکید کرد: معتقدم نتیجه گفتن یک تیم بر می گردد به برنامه ریزی درست و حسابی، رخت و لباس مناسب، هزینه کردن و اردوهای مداوم و هزینه دادن و حتی جایزه درنظر گرفتن برای تیم و مسابقات تدارکاتی تا اینها انگیزه ای برای تیم شود تا روی سکو برود اما ما اینها را نداشتیم در حالی که همه و همه تیم های حاضر در مسابقات آسیایی این را داشتند غیر از تیم ما ! 

یوسف با بیان اینکه کارشناسان دنبال مقصر نگردند گفت: دنبال مقصر نگردیم چرا که تا هزینه نکنند نتیجه نمی گیریم. مقصر برنامه ریزی است مقصر هزینه نکردن برای تیم است. تا هزینه نکنید هیچ موفقیتی بدست نمی آوریم و این را همه باید بدانند. 

وی تاکید کرد: ما باید آموزش یکپارچه و یکدست در کل کشور داشته و شکل آموزش هندبال در کل کشور و باشگاه ها تغییر کند . تا آموزش تغییر نکند پیشرفتی را شاهد نخواهیم بود و تنها در این صورت مربیان می توانند نتایج کار خود را ببینند. باز هم تاکید می کنم همکاران دنبال مقصر نگردند و همدیگر را مقصر نکنند چرا که هر کسی به اندازه خود برای این تیم زحمت می کشد و باید به این تیم با ا ین شرایط دست مریزاد گفت چرا که تیم بانوان واقعا در مسابقات قهرمانی آسیا عالی بودند و درخشیدند. 

نظر شما