شناسهٔ خبر: 18550567 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه های دانشگاه تهران در راستای اقتصاد مقاومتی

رییس دانشگاه تهران گفت: بی شک توسعه ایران اسلامی در راستای اقتصاد مقاومتی منوط به تحول با اقتصاد دانش بنیان است که دانشگاه تهران برای در برنامه سوم توسعه خود در سه محور اساسی اقدام می کند.

صاحب‌خبر -
توسعه ایران منوط به اقتصاد دانش بنیان استمحمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با  خبرنگار  حوزه دانشگاهی   گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بی‌شک توسعه ایران اسلامی منوط به تحول اقتصاد کشور به اقتصاد دانش بنیان است.

وی ادامه داد: اقتصادی درون زا بدون انحصار و رانت آنگونه که در برنامه اقتصاد مقاومتی منعکس شده بدیهی است که این مهم بدون همراهی و نقش آفرینی دانشگاه های کشور محقق نمی شود.

رییس دانشگاه تهران افزود: این دانشگاه به عنوان نماد آموزش عالی کشور در راستای تحقق سیاست های ابلاغی رهبری و در راستای تحول اقتصاد کشور در برنامه سوم توسعه خود در سه محور اساسی اقدام می کند.

وی گفت: دانشگاه تهران برای اجرای بهینه برنامه توسعه خود سعی دارد تمام برنامه های آموزشی، جهت گیری های پژوهشی و دیگر برنامه های توسعه خود را همگام تنظیم کند.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه دانشگاه تهران در این جهت در نظر دارد طرح جامع شهر دانش را در قلب اقتصادی با حمایت و همکاری دولت و مردم اجرا کند، تصریح کرد: بر این اساس این طرح بالغ بر ۵۰۰،۰۰۰ متر مربع فضا در محدوده جغرافیایی طرح برای استقرار شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اختصاص خواهد شد.

رییس دانشگاه تهران افزود: این دانشگاه برنامه ریزی وسیعی برای کمک به ایجاد و توسعه شرکت های رویشی spin_off با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان خود انجام داده است که به موجب آن اعتبارات لازم در مقاطع مختلف رشد اینگونه شرکت ها از طریق پارک علم و فناوری دانشگاه به آنها اختصاص پیدا می کند. 

وی گفت: دانشگاه تهران برای جامعیت بخشی و افزایش گستره فعالیت های حمایت از توسعه علم و فناوری در نظر دارد شعب پارک علم و فناوری خود را در پردیس ها و واحدهای دانشگاه تهران در سراسر کشور گسترش دهد که به ویژه در پردیس بین المللی کیش اقدام به ایجاد شعبه بین المللی دانشگاه و پارک علم و فناوری کرده که اجرای طرح گسترش آن در دست اقدام است.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: امید است اقدامات و برنامه های این دانشگاه در راستای تحقق ماموریت های دانشگاه کارآفرین سبز و با توان رقابتی بالا در سطح بین المللی با موفقیت به اجرا در آمده و زمینه تحقق اقتصاد دانش محور را فراهم کند.

وی یادآورشد: دانشگاه تهران یک بار دیگر آماده می شود تا با تکیه به الطاف الهی پیشگام تحولی ژرف در نظام آموزش عالی کشور باشد.

انتهای پیام/

نظر شما