شناسهٔ خبر: 18549565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

45 کشته و زخمی؛ وحشت عمومی در انگلیس

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله دیروز مقابل ساختمان پارلمان انگلیس در شهر لندن را بر عهده گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، هم زمان با نشست هفتگی اعضای دولت با نمایندگان پارلمان انگلیس فردی با یک دستگاه خودروی شاسی بلند در نزدیکی پارلمان انگلیس و بر روی پل وست مینستر رهگذران را زیر گرفت. 
داعش مسئول عملیات تروریستی لندن است
­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن ، شبکه های تلویزیونی انگلیس امروز اعلام کردند گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله دیروز مقابل ساختمان پارلمان این کشور در شهر لندن را بر عهده گرفته است.
این رسانه ها توضیح بیشتری در این خصوص ندادند.

وزیر دفاع انگلیس گفت: در تدابیر امنیتی اطراف ساختمان مجلس انگلیس بازنگری خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری ای پی تی ان، مایکل فالون گفت: برخی نیروهای پلیس در پارلمان مسلح هستند و برخی سلاح ندارند. ترکیبی از هر دو وجود دارد. اما واضح است آرایش امنیتی مجلس عوام (نمایندگان) بازنگری خواهد شد تا از کافی بودن آن اطمینان حاصل شود. البته نمی توان پارلمان را مهر و موم کرد، مردم در همه زمان وارد و خارج می شوند. بازدیدکنندگان می آیند و می روند،‌که کاملاً به جاست. اینجا خانه دموکراسی است و مردم حوزه های انتخابی برای دیدن ما اینجا می آیند. به هنگام رای گیری هایی که نیازمند جدا ایستادن موافقان و مخالفان است، افراد از ورودی های مختلف برای رای دادن وارد می شوند. بنابراین نه می توان مجلس را به روی مردم بست و نه کار شایسته ای است.
یک روز پس از حمله تروریستی لندن
پلیس انگلیس پنجشنبه صبح نیز برخی از خودروها را از محل حادثه خارج کرد.
به گزارش ای پی تی ان، پل وست‌مینستر که در نزدیکی پارلمان انگلیس قرار دارد، در روز پنجشنبه نیز از حضور برخی خودروها تخلیه شد.
در حادثه روز چهارشنبه که در مجاورت ساختمان مجلس انگلیس روی داد پنج نفر از جمله فرد مهاجم کشته و حدود 40 نفر دیگر مجروح شدند.
به گزارش رسانه‌های محلی، فرد مهاجم با خودروی خود عابرانی را که در پیاده‌روی پل وست‌مینستر در حال حرکت بودند، زیر گرفت و پس از کوبیدن خودروی خود به حصارهای اطراف ساختمان مجلس با چاقو یک مأمور پلیس را کشت.
مهاجم نیز به ضرب گلوله نیروهای پلیس انگلیس کشته شد. نیروهای مسلح بلافاصله در مکان حادثه حاضر شدند.
پلیس بعد از این حمله، پل وست‌مینستر را بست و فقط خودروهای امدادی برای کمک‌رسانی به مجروحان می‌توانستند از روی پل عبور کنند. ایستگاه متروی وست‌مینستر نیز که در نزدیکی محل حادثه قرار دارد، بسته شد.

پلیس انگلیس چند نفر را در بیرمنگام بازداشت کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در خبری فوری به نقل از رسانه های انگلیسی اعلام کرد: پلیس انگلیس چند نفر را در بیرمنگام بازداشت کرد.

یورش پلیس انگلیس در لندن به یک خانه برای دستگیری افراد مظنون 
شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: نیروهای پلیس انگلیس در راستای حمله تروریستی در لندن (برای دستگیری افراد مظنون ) به منزلی در بیرمنگام یورش بردند.

افزایش سطح تدابیر امنیتی در انگلیس
­به دنبال وقوع حمله تروریستی مقابل پارلمان انگلیس ،‌ دولت این کشور تدابیر امنیتی را افزایش داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن ،‌ دولت انگلیس تدابیر امنیتی در این کشور را در سطح چهار از مجموع پنج سطح اعلام کرده است. حضور نیروهای ویژه و پلیس  در مقابل مراکز مهم و حساس و همچنین اماکن پر ازدحام در انگلیس افزایش یافته است.
در حادثه روز چهارشنبه که نزدیک ساختمان مجلس انگلیس روی داد پنج نفر از جمله فرد مهاجم کشته و حدود 40 نفر زخمی شدند.دو پلیس و عامل حمله جزو کشته شدگانند.
در همین حال نخست وزیر انگلیس و شهردار لندن امروز به طور تلویحی نگرانی خود را از افزایش حملات مرتبط با نفرت و نژادپرستی و ایجاد دو دستگی در جامعه انگلیس در پی حملات تروریستی دیروز لندن اعلام کردند.

پلیس انگلیس: هنوز نظری درباره هویت مهاجمان نداریم
به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس انگلیس اعلام کرد هنوز هیچ نظری درباره هویت مهاجمان حمله لندن ندارد.

نخست وزیر انگلیس: انتخاب پارلمان برای اقدام تروریستی تصادفی نبود
ترزا می پس از نشست کمیته ی اضطراری دولت این کشور به نام "کبری" ، حادثه ی لندن را اقدامی تروریستی خواند و افزود تروریست ها پارلمان انگلیس را تصادفی هدف قرار نداده اند. 
ترزا می در بیانیه ای که پس از نشست "کبری" برای خبرنگاران خواند، افزود: جزئیات این اقدام تروریستی هنوز به طور کامل مشخص نشده است اما با توجه به اخباری که پلیس و نیروهای امنیتی در اختیار من گذاشته اند این حادثه ی هولناک هنگامی آغاز شد که مهاجمی تنها، با خودرو عابران پیاده ای را که از روی پل وست مینستر عبور می کردند زیر گرفت. دو نفر در دم جان باختند و بسیاری دیگر از جمله سه افسر پلیس زخمی شدند. مهاجم که چاقو در دست داشت سپس به سوی پارلمان شروع به دویدن کرد و با نیروهای پلیس روبرو شد ، افسرانی که برای امنیت ما و نهادهای دموکراتیک مان از خودگذشتگی می کنند. متاسفانه یکی از افسران پلیس جان باخت و فرد مهاجم نیز به ضرب گلوله ی پلیس از پا درآمد.»
نخست وزیر انگلیس گفت: سطح هشدار تهدید تروریستی در انگلیس مدتی است در میزان شدید قرار دارد و این سطح هشدار تغییر نخواهد کرد. برای کسانی که هنگام وقوع حادثه در پالمان حضور داشتند این اقدام یادآور شجاعت مثال زدنی پلیس و نیروهای امنیتی است که برای تامین امنیت ما جان خود را به خطر می اندازند. این مردان و زنان شجاع امروز یک بار دیگر خود را به خطر انداختند در حالی که به دیگران توصیه می کردند از خطر دوری کنند. من به نیابت از همه ی کشور می خواهم از نیروهای پلیس و همه خدمات امدادی قدردانی کنم که دارند تلاش می کنند امنیت را به خیابان های پایتخت بازگردانند. مکانی که این اقدام در آن اتفاق افتاد تصادفی نبود و تروریست ها قلب پایتخت کشور ما را هدف قرار دادند جایی که مردم همه ملیت ها و مذهب ها و فرهنگ های گوناگون گردهم می آیند تا ارزش آزادی ،  دموکراسی و آزادی بیان را ارج بگذارند.  خیابان های وست مینستر که قدیمی ترین پارلمان جهان در آن واقع شده است نماد آزادیخواهی است که در چهار گوشه ی دنیا پیچیده است. و نیز نماد ارزش هایی است که پارلمان ما معرف آن است از جمله دموکراسی ، ازادی ، حقوق بشر ، حاکمیت قانون ، احترام و ستایش به مردم آزاد در جای جای دنیا. به همین علت است که این مکان از سوی کسانی که این ارزش ها را نمی پذیرند مورد حمله قرار می گیرد. امروز می خواهم بار دیگر با صراحت اعلام کنم هر تلاشی برای به شکست کشاندن این ارزش ها با توسل به خشونت و تروریسم محکوم به شکست است. صبح پنج شنبه پارلمان کارش را به شکلی عادی آغاز می کند. ما هم همچون همیشه کنار هم هستیم و ساکنان لندن و آنانی که از سراسر دنیا برای تماشای این شهر زیبا آمده اند همچون گذشته به زندگی ادامه خواهند داد. همه با هم به زندگی ادامه می دهیم و هیچگاه در برابر تروریسم تسلیم نخواهیم شد. و هیچگاه اجازه نخواهیم داد نداهایی که از تنفر و از شیطان بر می خیزد ما را از هم جدا کنند.


نظر شما