شناسهٔ خبر: 18549268 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

تداوم حضور اهالی ورزش و هنر در انتخابات شورای شهر

تا ثریا می‌رود دیوار کج

بعد از موج انتقادها به حضور بی‌نتیجه و پرحاشیه اهالی ورزش و هنر در شورای شهر تهران پیش‌بینی می‌شد در دوره جدید اهالی فن پا به عرصه بگذارند اما نامداران بی‌تخصص دست بردار نیستند.

صاحب‌خبر -
مهدی محمدی -  نامه نیوز، ثبت نام از متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز شده و تا 6 فروردین نیز ادامه خواهد داشت.

در همین روزهای ابتدایی اعلام اسامی برخی از ثبت نام کنندگان نشان می دهد قرار نیست شورای شهر از افراد مشهوری که تخصصی در مسائل شهری ندارند خالی بماند.

در دوره های اخیر چهره های متعدد ورزشی در شورای شهر حضور یافتند و در هر دوره نیز انتقادهای زیادی به حضورشان شد اما میل به خدمت به مردم شهر باعث شد نفرات مشهور دیگری نیز تصمیم بگیرند رشته تخصصی خود را رها کنند و از غافله عقب نمانند.

قطعا اعضای جنجالی و بی تخصص آخرین دوره شورای شهر تهران که در ماه های اخیر بویژه پس از حادثه پلاسکو ثابت کردند نه کارایی لازم را دارند و نه به هجمه ها وقعی می نهند بار دیگر ثبت نام خواهند کرد حتی اگر همزبان مردم این شهر نباشند!

آنهایی که از بیان جملاتی در حد و اندازه های یک عضو شورای شهر عاجزند و برخی شان حتی خیابان ها و محله های تهران را هم به خوبی نمی شناسند. آنهایی که می توانستند پست مهم ورزشی در رشته تخصصی خود داشته باشند اما به این نتیجه رسیدند که در شورای شهر بهتر می توانند خدمت کنند! آنها دوباره می آیند چون مشهورند و رای می آورند. می آیند چون می توانند دو شاخ بز را به راحتی از هم جدا کنند.

تا ثریا می‌رود دیوار کج

در کنار آنها باید منتظر حضور چهره های تازه تری هم باشیم. لابد یک خواننده برای شورای شهر کم بوده که دیگران هم ثبت نام کرده اند. شاید برای نظارت بر عملکرد شهرداری نیاز به قضاوت دقیق تری هست که سرشناس ترین داور فعلی ایران نیز از حالا شغل بعدی خود را انتخاب کرده است. 

بدترین صحنه روز گذشته هم به حضور دو قهرمان ورزشی(بهداد سلیمی و حسن رنگرز) در کنار فرزند وزیر ورزش و جوانان اختصاص داشت. به هر حال کمتر از سایرین شهرت دارد و باید از شهرت دیگران استفاده کند.

نکته مهم دیگری نیز که باید به آن توجه کرد حضور پرشور نامداران بی تخصص در شورای دیگر شهرهای کشور است. معمولا توجهات و هجمه ها مختص شورای شهر تهران است حال آنکه در دیگر شهرهای مهم کشور نیز می توان چهره های مطرح ورزشی و هنری را پیدا کرد که شیفته خدمت به مردم در حوزه غیرتخصصی خود هستند.

و ماییم و دیواری که خشت اولش را کج نهادند و همچون پلاسکو آوار شد و امید زیادی نیست که دوباره کج بالا نرود، مگر آنکه من و تو انتخابات شورای شهر را هم به اندازه مجلس و ریاست جمهوری جدی بگیریم.

نظر شما