شناسهٔ خبر: 18549049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

احیای نماز صبح 2000 مسجد کشور

گروه جامعه: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از جمله مهم‌ترین اقدامات سال 95 این ستاد را احیای نماز در بیش از دو هزار مسجد کشور اعلام و اظهار کرد: ملعمان روش‌های ترویج نماز را آموختند.

صاحب‌خبر -

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح مهم‌ترین اقدامات سال 95 این ستاد پرداخت و اظهار کرد: اجرای طرح نماز یاوران کودک در مهد‌های کودک که طی آن مدیران و مربیان مهدها و مقاطع پیش دبستانی نحوه آموزش نماز با شعر و قصه و ... آموخته و به بچه‌ها یاد می‌دهند از اهم برنامه‌های سال 95 بود.

وی اعلام کرد: مربیان و مدیران بیش از دو هزار مهدکودک در سطح کشور این آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند.

مظفر از آموزش مدیران 15 هزار مدرسه در سطح کشور در خصوص نحوه آموزش و ترویج نماز نیز سخن گفت و اظهار کرد: این طرح برای احیای نماز در بین دانش‌آموزان و برقراری پیوند بین مسجد و مدرسه و پایبندی دانش‌آموزان به نماز در طول زندگیشان و مقید بودن به نماز اجرا شد.

وی در ادامه گفت: آموزش معلمان پایه سوم ابتدایی دختران برای انتقال درست مفاهیم نماز به دانش‌آموزانی که به سن تکلیف می‌رسند از دیگر برنامه‌های سال 95 ستاد اقامه نماز بود و معلمان این مقطع سنی مهم و حساس شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز را آموختند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ترویج نماز در فضای مجازی نیز گفت: اپلیکیشن‌ها و مطالب خوبی فراهم و در فضای مجازی توزیع شده است.

مظفر از احیای نماز صبح در بیش از دو هزار مسجد کشور خبر داد و گفت: مساجدی که در آنها بسته بود باز و روحانی در آنها حاضر و نماز صبح در آنها برقرار شد. همچنین گروه‌های مردمی در قالب یاوران نماز با ما همکاری‌های خوبی در جهت ترویج نماز داشته‌اند.

وی یکی از اقدامات مهم سال 95 را تربیت 1200 مدرس نماز در سطح استان‌های کشور اعلام و اظهار کرد: ما یک مرکز تخصصی در قم و فقط 150 مدرس تخصصی در حوزه نماز داشتیم که در پی اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در سال 95 در هر استانی حداقل 10 استاد و مدرس در حوزه نماز تربیت شد.

مظفر در پایان گفت: با برگزاری اجلاس‌های استانی و شهرستانی که در سال 95 برگزار شد، تمامی شهرستان‌ها یک بار پرونده نماز خود را ورق زده مسائل مرتبط با خود را بررسی کردند.

نظر شما