شناسهٔ خبر: 18549000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

نماینده دمکرات آمریکا: امکان استیضاح ترامپ وجود دارد

ایرنا

صاحب‌خبر -

مکسین واترز نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا یکی از منتقدین نیرومند ترامپ است که از قبل از ورود او به کاخ سفید در تلاش بوده تا با اثبات اتهامات مبنی بر روابط هدفمند تیم ترامپ و مسئولین دولت روسیه درجریان انتخابات این کشور، زمینه را برای محکومیت و استیضاح او فراهم کند.
این نماینده بانفوذ دمکرات شب گذشته در صفحه توییتر خود نوشته است'آماده استیضاح باشید'.
واترز ماه گذشته در جریان جنجال های مربوط به تماس و تبانی کارکنان تیم ترامپ با مسئولین کرملین به صراحت اعلام کرد که او در این ماه ها همه سعی خود را معطوف به جمع آوری مدارک مستندات برای اثبات اتهامات علیه ترامپ خواهد کرد.
وی اضافه کرد که در صورت اثبات این اتهامات کنگره آمریکا باید هر چه سریع تر به استیضاح رئیس جمهوری آمریکا اقدام کند.
این درحالی است که رسانه های آمریکایی تاکنون اسناد زیادی را دال بر تماس و ارتباط اطرافیان ترامپ از جمله جرد کوشنر داماد او با مقامات دولت روسیه افشا کرده اند.
همین افشاگری ها در ماه گذشته سبب شد تا مایکل فلین مشاور ویژه امنیت ملی ترامپ از مقام خود استعفا بدهد و جف سشنز وزیر دادگستری او بدلیل گسترش شایعات مربوط به تبانی میان اطرافیان ترامپ و گردانندگان کرملین از سمت سرپرستی کمیته های تحقیقات در این رابطه کناره گیری کند.
در چهارچوب قانون اساسی آمریکا رئیس جمهوری این کشور تنها در صورتی مورد استیضاح قرار می گیرد که مرتکب جرائم سنگینی از جمله سو استفاده از قدرت، مخدوش ساختن اعتماد عمومی، رشوه خواری و یا خیانت شده باشد.
بر همین اساس تصمیم گیری در مورد جرائم دیگری که ممکن است به رئیس جمهوری آمریکا نسبت داده شود به عهده نمایندگان مجلس آمریکا خواهد بود و ارزیابی و سنجش اهمیت این جرائم و این که آیا استیضاح او بخاطر آن ها ضروری خواهد بود یانه به عهده آنها است.
با این همه حتی در صورت استیضاح رئیس جمهوری آمریکا، وی می تواند همچنان در سمت خود باقی بماند و تنها در صورتی که سنای این کشور درخواست محاکمه او را به صحن بیاورد و او در این محاکمه محکوم شناخته شود از کار خود برکنار خواهد شد و معاون ریاست جمهوری جای او را تا انتخابات بعدی خواهد گرفت.
اروپام-4-541 **شبس*1488 * 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری

برچسب‌ها:

نظر شما