شناسهٔ خبر: 18548943 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

ملی‌پوشانی که در لیگ برتر فوتسال عاقبت به خیر نشدند!

مهر

صاحب‌خبر -

دیدار تیم ملی فوتسال ایران و پرتغال

، مسابقات لیگ برتر فوتسال با قهرمانی گیتی پسند در هفته آخر این رقابتها به اتمام رسید. این دوره از مسابقات فراز و نشیب زیادی داشت و در سالی که تیم ملی در جام جهانی کلمبیا درخشید، بعضی از بازیکنان تیم ملی دچار حاشیه های خودساخته ای شدند؛ تا جایی که پایان لیگ را با تیم هایشان ندیدند و با دلایل مختلف کنار گذاشته شدند.

افشین کاظمی ملی پوش گیتی پسند اولین ملی پوشی بود که در لیگ برتر به یکباره از ترکیب این تیم کنار رفت و «غیبش زد». چند روز بعد، خبر دوپینگ این بازیکن رسانه ای شد تا باشگاه گیتی پسند با مشکل جدیدی مواجه شود. اولین واکنش کاظمی، تکذیب خبر دوپینگش بود: «در یکی از بازی‌های لیگ از من تست گرفته شد، اما ماده‌ای که پیدا کرده‌اند نیروزا نبوده است.

موضوع کاملا تمام شده و اصلا پرونده‌ای برای من در این زمینه تشکیل نشده است.» باوجود تکذیب کاظمی اما این بازیکن مسابقات حساس تیمش را در لیگ از دست داد و در نهایت خبر رسمی دوپینگش منتشر شد. البته کاظمی بازهم خبر استفاده از موادنیروزا را تکذیب و اعلام کرد به دنبال کاهش محرومیتش است. گیتی پسند در غیاب کاظمی دچار مشکلات زیادی شد که این مشکلات با کنار گذاشتن مهدی جاوید دیگر بازیکن ملی پوش این تیم به اوج خودش رسید.

هرچند مهدی جاوید بعد از بازی گیتی پسند با مس سونگون در اواخر لیگ از این تیم کنار گذاشته شد اما شاید ریشه مشکل کاظمی با مسئولان این تیم را باید بعد از مسابقات جام ملتهای آسیا و جام جهانی جستجو کرد. جاوید انتظار داشت بعد از جام ملتهای آسیا، به عنوان بهترین بازیکن قاره انتخاب شود که این عنوان به علی اصغر حسن زاده رسید. او باوجود درخشش در مسابقات جام جهانی هم صاحب عنوان فردی نشد و احمد اسماعیل پور دیگر هم تیمی جاوید توانست عنوان سومین بازیکن برتر جام را از آن خود کند.

همین مسئله باعث کدورت در روابط جاوید با بازیکنانی مثل اسماعیل پور و حتی محمد کشاورز کاپیتان گیتی پسند شد و کار حتی تا جایی پیش رفت که جاوید مهره های فصل آینده تیمش را هم به سرمربی و باشگاه پیشنهاد می کرد! یکی از شروط جاوید برای تمدید قرارداد با گیتی پسند نبودن بعضی از بازیکنان دیگر در لیست فصل آینده این تیم بود. در نهایت این مسائل باعث شد تا کادر فنی گیتی پسند این بازیکن توانمند اما پرحاشیه را از تیم کنار بگذارد. جاوید حتی با وجود کنارگذاشته شدن در چند بازی آخر، با ۳۶ گل عنوان آقای گلی رقابتهای لیگ را از آن خود کرد.

محمدرضا سنگ سفیدی هم که سال پرفروغی را در تیم ملی داشت، این فصل در تاسیسات دریایی بازی کرد و عملکرد خوبی هم داشت؛ اما بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی این بازیکن در سراشیبی سقوط فنی قرار گرفت و به تدریج از شرایط ایده آل دور شد. درگیری سنگ سفیدی در یک پرونده قضایی هم مزید بر علت شد تا این بازیکن تمرکز کافی نداشته باشد و سرانجام وحید شمسایی با مشورت باشگاه، این بازیکن را بعد از هفته بیست و دوم و شکست مقابل حفاری اهواز، از تاسیسات کنار گذاشت تا سه ملی پوش ایران با حضور درخشان در  عرصه های بین المللی، در لیگ برتر عاقبت به خیر نشوند و آخر فصل را نبینند.

نظر شما