شناسهٔ خبر: 18548910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بازگشت هفتاد درصد ساکنان فلوجه و الرمادی به خانه‌

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه در مراحل پایانی حضور داعش در عراق هستیم، اعلام کرد که۷۰% ساکنین شهرهای فلوجه و الرمادی پس از آزادسازی به خانه‌هایشان بازگشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق عصر امروز (چهارشنبه) در کنفرانس ائتلاف ضد داعش در واشنگتن تأکید کرد: مجبور شدیم در حالی که می‌جنگیم برای مردم خدمات ارائه کنیم. ما در درون مرزهای عراق متحدیم و به این مفتخریم.

 

او با بیان اینکه «داعش در مراحل پایانی خود در عراق سپری می‌کند و ما ثابت کردیم که امپراطوری داعش رو به زوال است»؛ ادامه داد: سیاست ائتلاف نباید مهار داعش باشد بلکه باید بر نابودی داعش متمرکز شود و اگر با داعش مسامحه کنیم تمامی منطقه را در بر می‌گیرد.

 

نخست‌وزر عراق افزود: در 20 سال گذشته هر روز در عراق تظاهرات مردمی را شاهد هستیم که خواستار حقوق خود هستند، ما به دموکراسی احترام می‌گذاریم و نیروهای امنیتی ، امنیت تظاهرکنندگان را تامین می‌کنند اما در دوران صدام، هر کس عقیده‌اش را ابراز می‌کرد، کشته می‌شد.

 

حیدر العبادی در ادامه تأکید کرد: نفت عراق متعلق به ملت عراق است، فارغ از پیوندها و باورهای آنها، فساد به همان اندازه خطرناک است که تروریسم خطرناک است.

 

منبع:فارس

نظر شما