شناسهٔ خبر: 18548908 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازداشت عکاس سابق خبرگزاری فرانسه در بحرین

نیروهای امنیتی بحرین عکاس سابق خبرگزاری فرانسه را بازداشت کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمد الشیخ عکاس سابق خبرگزاری فرانسه که در بحرین کار می کرد ، هنگام بازگشت از سفر خارجی در فرودگاه منامه بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی ، مقامات بحرینی در مورد بازداشت این فرد که شامگاه سه شنبه انجام شد، تا کنون توضیحی ارائه نکرده اند.

خبرگزاری فرانسه با ابراز نگرانی شدید از سرنوشت این عکاس، از مقامات بحرینی خواسته است هرچه سریعتر علت بازداشت محمد الشیخ را اعلام کند.

این عکاس 42 ساله بحرینی در سال 2014 جایزه ویژه خبرنگاران جنگ را برای پوشش حوادث بحرین دریافت کرده بود. این کشور کوچک حاشیه خلیج (فارس) صحنه اعتراضات شیعیان در جریان بهار عربی بود.

دولت بحرین ،که این اعتراضات را سرکوب کرد،‌ معمولا به دلیل سیاست مشت آهنین علیه هرگونه مخالفت با اعتراضات بین المللی مواجه است. سال 2016 با تشدید اقدامات بحرین به ویژه علیه رسانه های خارجی همراه بود. مقامات بحرینی از اعطای روادید و تمدید مجوز بسیار از خبرنگاران محلی رسانه های خارجی امتناع کردند.

محمد الشیخ در اوت سال 2016 در چنین وضعیتی قرار گرفت و خبرگزاری فرانسه به شدت به این تصمیم که به قطع همکاری چهار ساله با این عکاس منجر شد، اعتراض کرد.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما