شناسهٔ خبر: 18548771 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ ها

سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه‌های متعدد بارشی به کشور خبر داد و اعلام کرد احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در بسیاری از استانهای کشور وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارششفاف، سازمان هواشناسی کشور در نخستین اطلاعیه خود در سال 96 به تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی کشور در روزهای آتی پرداخت که متن آن به شرح ذیل است:


پنجشنبه 1396/01/03: بارش باران و برف در کردستان، همدان، زنجان و در نیمه جنوبی استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران و در ارتفاعات برف؛ در لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، قزوین، البرز،  تهران، سمنان، گیلان و مازندان بارش باران گاهی با رعد و برق؛ در قم بارش باران گاهی با رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در ایلام، کرمانشاه، خوزستان، فارس و بوشهر.

جمعه 1396/01/04: بارش باران و برف در کردستان، همدان، مرکزی، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در لرستان،  سمنان و مازندران؛ بارش باران گاهی با رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در هرمزگان، فارس، بوشهر،  جنوب و  غرب کرمان و برخی مناطق اصفهان.

شنبه 1396/01/05: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، کرمان، هرمزگان؛ بارش باران و برف در اردبیل، کردستان، زنجان، همدان و مرکزی؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در لرستان، گیلان، مازندران؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در استان های البرز، قزوین، تهران، سمنان، خراسان رضوی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر در ایلام، شمال و شرق خوزستان،  خراسان جنوبی و کرمانشاه.

یکشنبه 1396/01/06: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در شمال و غرب کرمان،  نیمه جنوبی فارس، خراسان جنوبی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در خراسان شمالی و خراسان رضوی.

شایان ذکر است از امشب تا ظهر فردا بدلیل وزش باد شدید در خوزستان و جنوب شرق عراق رخداد گرد و خاک در خوزستان دور از انتظار نیست.

انتظار می رود که بارش برف در جاده های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی شود؛ با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی فوق، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارتهای احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

نظر شما