شناسهٔ خبر: 18548768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رحمانی‌فضلی:

جاذبه‌های گردشگری قزوین از نفت و مالیات درآمد بیشتری دارد

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر کشور گفت: اگر به آثار تاریخی و حوزه گردشگری توجه شود از نفت و مالیات درآمد بیشتری نصیب کشور می‌شود و قزوین از این منظر ظرفیت درآمدزایی بسیاری دارد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین صورت گرفت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب برای مسؤولان کشور بسیار راهگشا خواهد بود و همه باید در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.

وی به مسافرت‌های نوروزی و اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، به ویژه خطوط ریلی به دلیل افزایش مسافرت‌ها در ایام عید امری ضروری است و این نیاز برای شهرهایی نظیر مشهد بیشتر احساس می‌شود.

وزیر کشور در ادامه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان قزوین را گنجینه بسیار مهمی دانست و تأکید کرد: متأسفانه ظرفیت‌های بسیار عظیم استان قزوین تاکنون آن‌گونه که باید معرفی نشده است و باید در این حوزه کارهای جدی‌تری انجام و گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: در گذشته قزوین 54 سال پایتخت ایران بود و به همین خاطر شهر بسیار مهم و مرکز تجارت غرب ایران به شمار می‌آمده و این مهم هم اهمیت قزوین را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه استاندار قزوین و شهردار باید بیش از پیش به معرفی و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی قزوین مبادرت ورزند، عنوان کرد: هویت تاریخی و فرهنگی کشور متعلق به مردم است و ارتباطی به حکام آن دوران ندارد و ضروری است هویت تاریخی و فرهنگی کشور را با جدیت بیشتری به نسل جوان معرفی کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: اگر به آثار تاریخی و حوزه گردشگری توجه شود، از نفت و مالیات درآمد بیشتری نصیب کشور می‌شود و قزوین از این منظر ظرفیت درآمدزایی بسیاری دارد.

نظر شما