شناسهٔ خبر: 18548738 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

مرگ 4 نفر در جریان حمله تروریستی در وستمینستر/ حاکم شدن فضای امنیتی در انگلیس

ایرنا

صاحب‌خبر -

پلیس اسکاتلندیارد عصر روز چهارشنبه اعلام کرد که براثر این حمله تروریستی، تاکنون 4 نفر شامل فرد مهاجم، یک مامور پلیس و دو نفر دیگر که هنوز هویتشان آشکار نشده است، کشته شده اند.
پلیس متروپلیتن لندن بعد از ظهر روز چهارشنبه با تایید وقوع تیراندازی در نزدیکی پل 'وستمینستر' در مجاور ساختمان پارلمان انگلیس، از زحمی شدن 12 نفر در جریان این واقعه 'تروریستی' خبر داده بود.
به گزارش منابع انگلیسی عامل این حمله تروریستی در جریان تیراندازی پلیس کشته شده است.
براساس اطلاعات منتشر شده، فرد مهاجم نخست با خودروی خود که یک هیوندا شاسی بلند بوده، به عابران پیاده روی پل وستمینستر حمله کرده و سپس تلاش داشته وارد پارلمان شود اما توسط یک مامور پلیس کشته شده است.
برخی گزارش ها حاکی از آن است که در زمان این حمله دو نفر در داخل این خودرو بوده است.
منابع دیپلماتیک فرانسوی اعلام کرده اند سه تبعه فرانسه نیز در جریان حمله یاد شده زخمی شدند.
به دنبال وقوع این حادثه که هنوز جزییات دقیق آن از جمله هویت عامل و یا عاملان آن، روشن نشده، هیات دولت انگلیس قرار است با حضور 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس نشست اضطراری تشکیل دهد.
به گزارش خبرنگار ایرنا از محل حادثه، بر اثر وقوع حمله تروریستی در نزدیکی پارلمان خیابان های منتهی به این منطقه تا شعاع یک صد متری از سوی پلیس لندن مسدود شده است.
علاوه بر متروپلیتین پلیس لندن، ماموریان امنیتی و ضدشورش نیز در منطقه مستقر شده اند.
شماری از بالگرد های پلیس در آسمان و قایق های گشت زنی که در رودخانه تایمز مشغول تردد هستند منطقه را تحت کنترل گرفته اند.
چرخ فلک توریستی 'لندن آی' که یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی لندن به حساب می آید، از حرکت باز ایستاده و بسیاری از کشتی های تفریحی دست از کار کشیده اند.
همزمان با وقوع حادثه تروریستی یاد شده، تعداد زیادی از مردم که برخی از آنها کودک و افراد مسن سال در داخل کابین های چرخ فلک 'لندن آی' بودند که همین امر سبب شد که بسیاری از آنها دچار ترس و هراس شوند.
در حال حاضر شمار زیادی از خبرنگاران رسانه های گروهی در پشت موانع ایجاد شده توسط پلیس در منطقه منتظر ایستاده اند تا آخرین اخبار را لحظه به لحظه منعکس کنند.
آخرین خبرها:
** در حال حاضر ایستگاه مترو وستمینستر و راه های ورودی به پل وستمینستر، میدان پارلمان و ساختمان نخست وزیری انگلیس واقع در قلب لندن بسته شده است.
منطقه کاملا در محاصره ماموران پلیس بوده و به مردم اجازه نزدیک شدن به محل حادثه که از مناطق مهم گردشگری شهر لندن شمرده می شود، داده نمی شود.
پلیس لندن درصفحه توئیترش اعلام کرده است که محدوده اطراف پارلمان مسدود شده و اجازه رفت و آمد ممنوع است.

** به دنبال واقعه تروریستی یاد شده، مجلس عوام که روز چهارشنبه نشست با نخست وزیر را داشت، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد.
به گفته منابع انگلیسی، 'ترزا می' به هنگام وقوع این حادثه در مجلس عوام بوده و پس از واقعه از محل پارلمان خارج شده است.
یک منبع نخست وزیری اعلام کرد که وضعیت نخست وزیر انگلیس 'خوب' است.
'تیم فارون ' رهبر حزب لیبرال دمکرات در گفت وگو به خبرنگاران در برابر پارلمان گفت که پس از وقوع حادثه، پلیس نمایندگان پارلمان را زیر ساختمان وستمینستر به سمت ساختمان اسکاتلندیارد که درفاصله یکصد متری پارلمان قرار دارد ، هدایت کرده است.

** کارکنان نمایندگان پارلمان که در ساختمان مجاور، موسوم به 'پورتکولوس هاوس' مشغول به کار بودن، به مدت سه ساعت در دفاترشان محبوس بوده و آرام آرام پس از انجام شناسایی از سوی پلیس اجازه می یابند که از محل شان خارج شوند.

**دو حادثه در نزدیکی پارلمان رخ داده یکی در پل وستمینستر و دیگری در مقابل پارلمان هنوز مقامات پلیس ارتباط این دو حادثه را تایید نکرده اند.

** این حادثه تروریستی درحالی رخ می دهد که ساختمان اسکاتلندیارد در یکصد متری پارلمان قرار دارد.
این خبر تکمیل می شود.
اروپام*4**ن*1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی

برچسب‌ها:

نظر شما