شناسهٔ خبر: 18548295 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بررسی نفرات احتمالی عنابی‌ها؛

آماده‌ترین بازیکنان قطر برای بازی با ایران

عملکرد برخی مردان در اردوی عنابی ها طی یکی دو ماه اخیر به شکلی بوده که می توان حضورشان در ترکیب اصلی این تیم را محتمل دانست.

صاحب‌خبر -

 سرویس ورزش مشرق - دور برگشت رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 در آسیا از فردا آغاز می شود و در یکی از دیدارهای مهم ملی پوشان کشورمان در دوحه میهمان قطر خواهند بود. فوساتی سرمربی سرشناس قطری ها تلاش می کند تا با کمک گرفتن از اطلاعات جدیدش به ترکیب احتمالی ایران برابر مردانش دست پیدا کند. البته شاید حدس زدن ترکیب اصلی تیم ملی قطر برای کارلوس کی روش پرتغالی چندان دشوار نخواهد بود.

در واقع عملکرد برخی مردان در اردوی عنابی ها طی یکی دو ماه اخیر به شکلی بوده که می توان حضورشان در ترکیب اصلی این تیم را محتمل دانست. در این بین توجه به ترکیب اولیه تیم ملی قطر در دیدار هفته پیش برابر آذربایجان می تواند برخی نکات تیره و مبهم را آشکار سازد. دیداری که پشت دیدارهای بسته برگزار شد و بازنده آن سربازان فوساتی بودند.

در دیدار یاد شده ابتدا ترلان کولی اف ۲۴ ساله با پیشروی به خط حمله اولین گل ملی اش را در دقیقه ۵۲ برای آذربایجان زد آن هم در شرایطی که یک مدافع است. پس از آن رودریگو تاباتا برزیلی گل تساوی میزبان را با ضربه دقیقه ۵۵ خود به ثمر رساند تا نشان دهد آماده ترین ملی پوش این روزهای قطر یک بازیکن ۳۶ ساله است. با این حال آراز عبدا...اف ۷ دقیقه بعد گل سوم بازی را زد تا قطری ها هم مثل ایران با شکست در دیداری دوستانه پای به دور برگشت مسابقات گروه A بگذارند.

اما نکات جالب توجه بازی مذکور در آستانه تقابل حساس ایران و قطر در دوحه چه بود؟

دروازه بانی که کمر قطر را شکست نیست

فوساتی ترجیح داده تا با کنار گذاشتن امین لکومته دروازه بان فرانسوی الاصل خود به سعد شیب میدان دهد. امین همان دروازه بانی است که در دیدار رفت ایران و قطر با اشتباه مرگبارش در دقیقه ۹۴ این فرصت را برای رضا قوچان نژاد فراهم کرد تا زمینه شکست قطر را فراهم کند.

در مقابل گلر اول عنابی ها در شرایط کنونی سعد شیب ۲۷ ساله است. گلری که اتفاقا در دیدار مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۱۲۰ دقیقه برابر استقلالی ها درون دروازه السد ایستاد.

سعد در فصل جاری لیگ ستارگان قطر هر ۲۳ دیدار تیمش را درون دروازه ایستاده تا ضمن ثبت ۱۱ کلین شیت برابر الخریطیات(۲)، الشحانیه، الخور(۲)، الریان، ام صلال(۲)، الاهلی، الغرافه و العربی عنوان بهترین دروازه بان رقابتها را به خود اختصاص دهد. این روزها السد با دریافت ۱۹ گل در ۲۳ دیدار بهترین خط دفاعی فوتبال باشگاهی قطر را تشکیل داده است.

مجید برای استحکام خط دفاعی می آید

به گزارش مشرق، قطری ها در دیدار رفت برابر ایران برای بستن خط دفاعی چهار نفره خود از بوعالم خوخی، احمد یاسر، پدرو میگوئل و عبدالکریم حسن استفاده کردند. ضمن اینکه در نیمه دوم محمد کاسولا با تجربه به این جمع اضافه شد. حالا به نظر می رسد فوساتی اروگوئه ای تصمیم گرفته تا از ابراهیم مجید عبدالمجید برای استحکام بیشتر خط دفاعی اش بهره ببرد.

این مدافع در بازی رفت حتی به لیست ۲۳ نفره قطر هم نرسیده بود. مجید۲۶ ساله در ۱۹ بازی فصل جاری از ارکان اصلی موفقیت خط دفاعی السد بوده است. این مدافع ۲ گل هم به ام صلال و الخریطیات زده است که دومی آنها در هفته چهاردهم ۳ امتیازی بوده است.

عبدالمجید سابقه گل زدن به تیم های ملی مصر، لتونی و عربستان را در کارنامه دارد.

۱۱ بازیکن فیکس بازی با آذربایجان

فوساتی در دیدار اخیر برابر آذربایجان ترجیح داد تا در کنار دو بازیکن السد یعنی سعد شیب(دروازه بان) و ابراهیم عبدالمجید(مدافع) ۹ بازیکن دیگر تیمش را به این شکل وارد ترکیب کند:

بوعالم خوخی:

 ۲۶ ساله و الجزایری الاصل به عنوان مدافع میانی راست، بازیکنی که در فصل جاری لیگ ستارگان ۹ گل به ثمر رسانده تا گلزن ترین مدافع فوتبال قطر لقب بگیرد. بوعالم به الجیش(۲)، الخریطیات(۲)، الغرافه(۲)، الوکره، الخور و ام صلال گل زده است.

این مدافع در شکست ۲-۰ قطر برابر ایران ۹۰ دقیقه حضور داشت.

پدرو میگوئل:

مدافع راست متولد جزیره کاپاورده که هنوز برای قطری ها گل ملی نزده است. پدرو در بازی رفت برابر ایران ۷۶ دقیقه حضور داشت و دقیقا بعد از خروج او بود که اشتباهات خط دفاعی فوساتی زیاد شد.

پدرو هم از خط دفاعی موفق السد می آید.

یاسر ابوبکر عیسی:

در بازی برابر آذربایجان شانس انجام سومین بازی ملی اش را پیدا کرد. این مدافع برای الجیش در فصل جاری لیگ ستارگان قطر ۲۲ بازی کرده و یک گل به السیلیه زده است.

ابوبکر قبل از این برابر روسیه و مولداوی پیراهن تیم ملی کشورش را پوشیده بود.

رودریگو تاباتا:

هافبک ۳۶ ساله برزیلی که در فصل گذشته لیگ ستارگان قطر ۲۱ گل زد و آقای گل شد. مغز متفکر الریان حالا امید اول فوساتی در طراحی و عملیاتی کردن برنامه های هجومی است. تاباتا همان بازیکنی

که ۲ گل به پرسپولیس و بیرانوند در لیگ قهرمانان آسیا زد، در فصل جاری لیگ ستارگان قطر ۲۲ بازی انجام داده تا ۱۴ گل به ثمر برساند.

احمد السید:

هافبک میانی مصری الاصل که متولی شهر اسکندریه است. احمد ۲۶ ساله شانسی ۵۰-۵۰ برای رسیدن به ترکیب اصلی بازی برابر ایران را دارد. با این حال برابر آذربایجان از مردان اصلی تیم فوساتی بود.

السید بیشتر در جناح راست زمین به کار گرفته می شود و از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۲۹ بازی ملی برای قطری ها انجام داده تا ۲ گل به لبنان و مالدیو بزند.

سزار مارتینز:

هافبک ۲۸ ساله برزیلی عضو تیم لخویاست. سزار ۹۰ دقیقه در بازی رفت ایران و قطر حضور داشت. این هافبک تاثیرگذار در دیدار اخیر استقلال خوزستان و لخویا هم حضوری کامل داشت که در نهایت به تساوی ۱-۱ دو تیم انجامید. این هافبک میانی متمایل به جناح راست بیش از ۲۰ بازی ملی انجام داده اما گلی به ثمر نرسانده است.

حسن خالد هیدوس:

شماره ۱۰ قطری ها یک هافبک پشت مهاجم خطرناک است. در فصل جاری لیگ ستارگان ۱۶ بازی برای السد انجام داده تا ۶ گل به ثمر برساند. این بازیکن سال 2011 با پیراهن السد به استقلال هم گل زده است. دیداری که البته منجر به تساوی ۲-۲ دو تیم در دوحه شد. هیدوس طی ۷۵ بازی ملی ۱۵ گل به ثمر رسانده آن هم در شرایطی که برای رسیدن قطر به جام جهانی پیش رو ۷ گل زده است. هیدوس در ۱۲ دیدار مرحله مقدماتی و حالا گروهی برای رسیدن به جام جهانی روسیه به تیم های بوتان(۴)، هنگ کنگ، کره جنوبی و سوریه گل زده است.

سباستین سوریا:

مهاجم اروگوئه ای همچنان مورد توجه کادر فنی تیم ملی قطر است. شماره ۲۳ قطری ها یک مهاجم نوک است که حالا در ۳۳ سالگی آرزو می کند بالاخره موفق به گشودن دروازه تیم ملی ایران شود. بازیکنی که بیش از ۱۰۰ بازی ملی برای قطری ها انجام داده ۴۰ گل به ثمر رساند و البته هیچ کدام از این گلها سهم تیم ملی ایران نشده است.

سوریا در فصل جاری لیگ ستارگان برای الریان ۲۰ بازی انجام داده تا تنها ۵ گل به ثمر برساند.

اکرم حسن عفیف:

مهاجم ۲۰ ساله قطری ها تنها بازیکن لژیونر آنهاست که در برابر آذربایجان هم شانس رسیدن به ترکیب اصلی را پیدا کرد. حسن پیراهن شماره ۱۷ اسپورتینگ خیخون در لالیگا اسپانیا را بر تن می کند و این در نوع خود جالب توجه است.

عفیف این فصل ۷ مرتبه برای خیخون وارد زمین شده است در حالی که برابر سلتاویگو(هفته پنجم) و آلاوس(هفته بیست و یکم) به ترکیب اصلی هم رسید.

البته نکته اینجاست که عفیف در هر دو مرتبه ای که وارد ترکیب اصلی خیخون شد پایان مسابقه را از روی نیمکت دید. این مهاجم در برابر سلتا از دقیقه ۵۸ نیمه دوم روی نیمکت ذخیره ها برگشت چون نتوانست رضایت کادر فنی تیمش را جلب کند.

در دیدار برابر آلاوس هم این اتفاق از دقیقه ۴۶ برایش روی داد تا نشان دهد حتی به عنوان یک گوش چپ هم توانایی بازی در لالیگا را ندارد.

عفیف یک گل ملی هم برای قطر به ثمر رسانده است آن هم در دیداری که منجر به پیروزی ۱۵-۰ کشورش برابر بوتان بی دفاع شد.

برچسب‌ها:

نظر شما