شناسهٔ خبر: 18547977 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

مشارکت دانش آموزان در پاکیزه نگه داشتن طبیعت ضروری است

ایرنا

صاحب‌خبر -

سجاد موسوی عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ حفاظت از محیط زیست در مدارس توسط مربیان پرورشی تبیین می شود و این امر، نقش مهمی در آگاه سازی دانش آموزان دارد.
وی با اشاره به اینکه طبیعت با دست انسان آلوده می شود، اضافه کرد: برنامه های فرهنگی نظیر مسابقات مقاله نویسی، نقاشی و نمایش با رویکرد پاکیزه نگه داشتن طبیعت در سال جدید در مدارس اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: در سال گذشته در بیش از 50 مدرسه آستارا مراحل طرح تفکیک زباله از مبدا توسط مجریان این طرح به دانش آموزان ارائه شد.
موسوی اظهار کرد: وقتی دانش آموزان با مراحل تفکیک زباله از مبدا آشنا می شوند، مروج آن در بین اعضای خانواده می شوند و این امر می تواند نقش کلیدی در موفقیت طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرستان ایفا کند.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست باید با ادبیات دانش آموزان صورت پذیرد، افزود: در کشورهای توسعه یافته آموزش‌های زیست محیطی و اندیشه‌ حفاظت محیط زیست در مدارس اجرا شده و اعتقاد بر این است که اگر اخلاق زیست محیطی در ذهن کودکان نهادینه شود، معضلات جامعه حل می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش آستارا بیان کرد: اگر روند نامهربانی با طبیعت ادامه یابد، معضل بزرگی در حوزه زیست محیطی گریبانگیر کشور خواهد شد و رها کردن زباله ها تهدید جدی برای محیط زیست است و روند تجزیه برخی از زباله ها نظیر مواد پلاستیکی بیش از 500 سال ‌طول ‌می‌کشد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 14 هزار دانش آموز در 136 مدرسه آن تحصیل می کنند و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105/ 7124/2007

برچسب‌ها:

نظر شما