شناسهٔ خبر: 18547239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

تیلرسون: دسترسی داعش به اینترنت باید قطع شود / مرگ بغدادی دیر یا زود فرا می‌رسد

صاحب‌خبر -
وزیر امور خارجه آمریکا نبرد با داعش را اولویت اول آمریکا در خاورمیانه دانست و مدعی شد که ایالات متحده آماده افزایش حملات بر ضد گروه تروریستی داعش است.

به گزارش فارس، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در نشست ائتلاف موسوم به ضد داعش در واشنگتن، مدعی شد که ایالات متحده آماده افزایش حملات بر ضد گروه تروریستی داعش است.

وی اظهار داشت که همان‌طور که طراحان حملات علیه پاریس و بروکسل به سزای اعمال خود رسیدند، شخص ابوبکر البغدادی نیز به سزای خود خواهد رسید.

تیلرسون همچنین تصریح کرد که عراق در مقابله با داعش تعهد جدی از خود نشان داده است. وی به بازدیدهای العبادی از جبهه جنگ با داعش نیز اشاره کرد و اظهار داشت که نیروهای عراقی در حال آزاد کردن یک میلیون انسان از دست داعش هستند.

وی افزود که موفقیت در نبرد در موصل بدون همکاری نیروهای عراقی و نیروهای کرد پیشمرگه ممکن نبود.

وزیر امور خارجه آمریکا نبرد با داعش را اولویت اول آمریکا در خاورمیانه دانست و ضمن طرح این ادعا که ائتلاف وارد عملیات بازسازی مناطق آزاد شده خواهد شد، ابراز داشت که ائتلاف ضد داعش به پاکسازی زمین‌های ازاد شده از داعش از مین و تعمیر تاسیسات آب و برق ادامه خواهد بود.

رکس تیلرسون از لزوم همکاری اطلاعاتی بیشتر بین اعضای ائتلاف ضد داعش نیز سخن گفت و تصریح کرد که همه اعضای داعش از افراد فقیر نیستند، برخی از آنها از طبقات متوسط به بالای جامعه خود بوده‌اند و در اثر نوع خاصی از تفسیر قرآن وارد داعش شده‌اند. وی نوع تفسیر داعش از اسلام را نادرست و تحریف‌شده خواند.

وزیر امور خارجه دولت ترامپ، اینترنت را مهم‌ترین سلاح تبلیغاتی در دست داعش دانست و تاکید کرد که دسترسی داعشی‌ها به اینترنت باید قطع شود. وی به نقش دوستان مسلمان آمریکا، بالاخص عربستان سعودی و مصر در مقابله با «پیام داعش» تاکید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما