شناسهٔ خبر: 18546260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نامزد ریاست دیوان عالی آمریکا برای نخستین بار از ترامپ انتقاد کرد

نامزد ریاست دیوان عالی آمریکا نخستین بار به صورت علنی از سخنان رئیس جمهور این کشور علیه قضات آمریکا انتقاد کرد. گورساچ افزود: من زنان و مردان زیادی را در مسند قضاوت فدرال می شناسم و می دانم که کارشان چقدر سخت است و در چه شرایط سختی کار می کنند. من فکر می کنم این تضعیف کننده روحیه آنها است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

به نقل از ای پی تی ان، «نیل گورساچ» نامزد ریاست دیوان عالی آمریکا نخستین بار به صورت علنی گفت: حملات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به قضات مایوس کننده و تضعیف کننده روحیه آنها است.

 

دونالد ترامپ در ماه فوریه در صفحه توئیتر خود قاضی سیاتل را که حکمی علیه دستور ممنوعیت سفر وی صادر کرده بود، «به اصطلاح» قاضی نامید.

 

گورساچ در همان زمان در نشست خصوصی با سناتور ریچارد بلومنتال مدت کوتاهی پس از پیام دونالد ترامپ در توئیترش از وی انتقاد کرده بود. وی پیش از این هرگز به صورت علنی این انتقاد را مطرح نکرده بود.

 

وی افزود: روسای جمهور آمریکا تلاش کرده اند هیئت منصفه دادگاه را به میل خود انتخاب کنند،‌ این بخشی از قانون اساسی ما است. مردم می توانند حرف خود را بزنند اما نکته ای که باید به شما بگویم این است که وقتی شما به استقلال و صداقت و انسجام یک قاضی حمله می کنید، انگیزه های آنها همانطور که گاهی اوقات می شنویم از دست می رود. من زنان و مردان زیادی را در مسند قضاوت فدرال می شناسم و می دانم که کارشان چقدر سخت است و در چه شرایط سختی کار می کنند. من فکر می کنم این تضعیف کننده روحیه آنها است.

 

نظر شما