شناسهٔ خبر: 18541160 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران مهد استارتاپ‌های منطقه/ لزوم نقش آفرینی دانشگاه‌های کارآفرین در کشور

رئیس دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران گفت: امروزه استراتژی کشور ایران بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته به طوری که ایران مهد استارتاپ‌های منطقه است.

صاحب‌خبر -
ایران مهد استارتاپ‌های منطقه/ لزوم نقش آفرینی دانشگاههای کارآفرین در کشورمحمدرضا زالی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار داشت: امروزه استراتژی کشور بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان است، دانش آموختگان کارآفرینی نیز از جمله افرادی هستند که شرکت‌های دانش بنیان را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل ایجاد و حمایت‌های دولتی به ویژه در حوزه تسهیلات ارزان قیمت و مشاوره‌های کسب و کاری می‌تواند کمک کند.

رئیس دانشگاه کارآفرینی افزود: امروز در کشور افزون بر دولت باید دانشگاه‌ها نیز نقش‌آفرینی کنند و دانشگاه‌های کار آفرین بر جامعه تاثیر بگذارند.

وی در خصوص تعداد کارآفرینان فارغ التحصیل شده گفت: در حال حاضر نزدیک به 2 هزار نفر از دانشجویان ما فارغ التحصیل شده‌اند و ۱۴۰۰دانشجو در مراکز در حال تحصیل می‌باشند.

رئیس دانشکده کارآفرینی تصریح کرد: هیچ کشوری در منطقه به اندازه ایران شرکت‌های نوظهور استارتاپی و نوپا ندارد، همچنین نرخ کارآفرینی در ایران ۱۳ درصد است که این رقم در کشوره‌های حوزه خلیج فارس بسیار پایین‌تر است.

وی افزود: این آمار در اروپا نصف ایران است و کشور ما پتانسیل‌های بالایی برای ایجاد پویایی در اقتصاد دارد، استارتاپ‌های نوپا در کشور ما به سویی می‌رود که بر اساس فرصت دانش و تکنولوژی شکل بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما