شناسهٔ خبر: 18537662 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

مراسم جشن نوروز در بلگراد برگزار شد

ایرنا

صاحب‌خبر -

این مراسم با شکوه دوشنبه شب با نواختن سرود ملی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و با پخش تصاویر و فیلم هایی از طبیعت ایران ادامه یافت.
«حسین ملاعبداللهی» سفیر کشورمان در صربستان در ادامه این مراسم طی سخنانی مقدم ایرانیان مقیم را خوش‌ آمد و حلول سال نو و عید بزرگ تولد فاطمه زهره (س) را به آنها تبریک و تهنیت گفت.
وی تقارن دو عید بزرگ تولد فاطمه زهرا (س) و نوروز باستانی را موجب افزونی شادی و مسرت برای همه ایرانیان دانست.
ملاعبداللهی سال گذشته را سال موفقیت برای کشورمان در عرصه‌های داخلی و خارجی خواند و سال 95 را سال احقاق حقوق ایران و تثبیت جایگاه کشورمان در عرصه های جهانی و تحرک گسترده در حوزه روابط خارجی کشور خواند.
سفیر ایران در صربستان افزود: در سال گذشته در صحنه داخلی کشور شاهد دستاوردهای مهمی از قبیل متوقف شدن تورم، افزایش رشد اقتصادی و افزایش تولید و صادرات نفت بودیم.
وی در ادامه گفت: در کنار پیشرفت های بزیت آمده، وقایع تلخی همانند رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو نیز به وقوع پیوست .
ملا عبداللهی نوروز را سنت دیرپا و دوست داشتنی ایرانیان توصیف کرد که به عنوان محوری قدرتمند برای اتحاد و همبستگی ملت ایران در طول تاریخ پر نشیب و فراز کشور ایفای نقش کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که سال جدید سالی با دستاوردهای مهم و برجسته در صحنه داخلی و خارجی برای کشورمان باشد.
ملاعبداللهی روابط دو کشور ایران و صربستان را رو به توسعه خواند و با اشاره به رفت و آمدهای صورت گرفته مقامات دو کشور،‌ اعلام کرد که زمینه توسعه مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف بیش از هر زمان دیگر فراهم شده است.
ایشان همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دو کشور ایران و صربستان در اوایل سال جدید شمسی ‌ابراز امیدواری کرد که نتایج این انتخابات منجر به توسعه روز افزون دوستی های دو کشور شود.
سفیر کشورمان ایرانیان مقیم را سرمایه بزرگی برای کشورمان و پل دوستی با صربستان خواند و از آنها دعوت کرد در توسعه اقتصادی دو کشور نقش بیشتری ایفا کنند.
این مراسم با اجرای موسیقی زنده و پذیرایی شام از میهمانان ایرانی و خارجی ادامه یافت.
اروپام**436** انتشار دهنده: مریم شفیعی

برچسب‌ها:

نظر شما