شناسهٔ خبر: 18536946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

پس لرزه‌های نامزدی احتمالی ابراهیم رئیسی /آشفتگی در ستادهای قالیباف و جلیلی

برخی تصمیم سازان معتقدند که ممکن است در نهایت رای ابراهیم رییسی در نظر سنجی ها به گونه ای باشد که رای بیشتر محمد باقر قالیباف صحنه را در روز آخر به نفع آنها تغییر داده و قالیباف به جای رییسی در روز رقابت باقی بماند .

صاحب‌خبر -

شاید آن زمان که محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی فرمان آغاز به کار تیم انتخاباتی خود را صادر کرده اند اعضای این ستادها گمان نمی بردند در فاصله ای نه چندان زیاد از انتخابات شرایط اینگونه تغییر کند . آنها که تا همین چندی پیش به امید 29 اردیبهشت کار می کردند حالا متوجه شده اند که به احتمال زیاد عمر فعالیت هایشان نهایتا به دو روز مانده تا انتخابات معطوف خواهد بود . این رخدادها از آن جهت حادث شده که نامزدی ابراهیم رییسی بیش از همیشه جدی شده است.

به گزارش نامه نیوز، چند روز پیش خبر آمد که ابراهیم رییسی و محمد باقر قالیباف با یکدیگر دیدار کرده و توافقاتی داشته اند . در متن این خبر آمده بود : « محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار نسبتا طولانی، قرار شد در صورت قطعی شدن کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، قالیباف کاندیدا نشود. همچنین در صورت پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات، قالیباف معاون اول دولت او شود.»

این خبر بلافاصله با بازتاب های زیادی مواجه شد. در مهمترین واکنش ، قربانزاده ، فرد نزدیک به محمد باقر قالیباف این دیدار را از اساس تکذیب کرد و گفت :« آقاي دكتر قاليباف و حجت الاسلام والمسلمين آقاي رييسي هيچگونه ديدار و ملاقاتي با هم نداشته اند و اخباري كه درخصوص ديدار اين دو شخصيت مطرح مي شود كذب محض بوده و از اساس صحت ندارد.»

نکته اما این بود که قبل از اینکه قربان زاده این خبر را تکذیب کند کانال تلگرامی نزدیک به ابراهیم رییسی اصل دیدار را تایید کرده بود. در متنی که در واکنش به خبر این دیدار روی این کانال تلگرامی رفته ، آمده است :« بنا بر اخبار موثقی که از منابع آگاه بدست ما رسیده تا به حال ایشان علاوه بر اینکه هیچ اظهار نظری مبتنی بر حضور یا عدم حضور در انتخابات انجام نداده اند. در جلسه اخیر ایشان با آقای قالیباف نیز موضوع جلسه اساساً انتخاباتی نبوده و طرح چنین موضوعاتی اساسا کذب است.» . در این خبر اگر بحث بر سر انتخابات در دیدار تکذیب شده اما اصل خبر دیدار تایید شده است . خبرنگار نامه نیوز البته شنیده است که این دیدار نه تنها صورت گرفته است بلکه تعداد آن نیز بیش از یک دیدار بوده است.

به نظر می رسد تکذیب این دیدار تنها یک هدف دار ؛«جلوگیری از آشفتگی و نا امیدی بیش از حد در بدنه و ستاد انتخاباتی ». ضمن اینکه برخی مشاوران و تصمیم سازان معتقدند که ممکن است در نهایت رای ابراهیم رییسی در نظر سنجی ها به گونه ای باشد که رای بیشتر محمد باقر قالیباف صحنه را در روز آخر به نفع آنها تغییر داده و قالیباف به جای رییسی در روز رقابت باقی بماند . این امید موجب شده آنها برای ساماندهی مجدد بدنه بکوشند .

در سمت دیگر این ماجرا سعید جلیلی قرار دارد . افراد نزدیک به او نیز متوجه جدی شدن حضور ابراهیم رییسی شده اند . در برخی محافل سیاسی شنیده شده است که سعید جلیلی اعلام کرده در صورت عزم رییسی برای نامزدی حاضر است به نفع او کناره گیری کند. این دو شخصیت رابطه خوبی از گذشته دارند و این برای اولین بار است که جلیلی اعلام کرده حاضر است به نفع فردی کناره گیری کند . این تحولات موجب شده که در تیم انتخاباتی سعید جلیلی هم اوضاعی مانند تیم قالیباف پدید آید .

یک نکته مهم این است که در تیم ابراهیم رییسی افراد مهمی از پایداری ها قرار گرفته اند . در این مورد در گزارش های بعدی اخباری مهم خواهیم داشت.

نظر شما