شناسهٔ خبر: 18534750 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

حدادعادل: نگران بقايى نيستم اصلا اتفاق خاصی نخواهد افتاد/هاشمى بتدريج از متن به حاشيه رفت/او به اصلاح طلبان گرايش يافت

ژغلامعلى حداد عادل با نشريه مثلث به گفتگو نشسته و درباره اصلاح طلبان، آيت الله هاشمى و نامزدى بقايى اظهاد نطر كرده است. به گزارش نوانديش گزيده هاى سخنان حدادعادل بشرح زير است:

صاحب‌خبر -
روز نو : غلامعلى حداد عادل با نشريه مثلث به گفتگو نشسته و درباره اصلاح طلبان، آيت الله هاشمى و نامزدى بقايى اظهاد نطر كرده است. به گزارش نوانديش گزيده هاى سخنان حدادعادل بشرح زير است:

به گزارش روز نو؛ غلامعلى حداد عادل با نشريه مثلث به گفتگو نشسته و درباره اصلاح طلبان، آيت الله هاشمى و نامزدى بقايى اظهاد نطر كرده است. به گزارش نوانديش گزيده هاى سخنان حدادعادل بشرح زير است:
 
بنده فکر می‌کنم آقای هاشمی مخصوصا بعد از انتخابات سال 84 به تدریج جای خودش را از متن انقلاب به حاشیه برد. یعنی وی که در کنار رهبر انقلاب با سابقه مبارزه طولانی ، مورد اجماع همه انقلابیون بود، این میدان حضور و تاثیر ملی را ترک کرد و در واقع به جای اینکه همه مردم ایران فرصت حضور آقای هاشمی باشد،‌او به سراغ حاشیه‌های خیلی محدود رفت . مثلا اینکه دانشگاه آزاد را به عنوان یک میدان حضور سیاسی برای خودش انتخاب کرد و به تدریج هم به سمت اصلاح‌طلبان رفت. این سیر تدریجی گرایش آقای هاشمی به سمت اصلاح‌طلبان ، معامله‌ای بود که هر دو طرف آن ار یک تاکتیک تلقی می‌کردند و در درستی آن شک داشتند اما ادامه‌اش را بیشتر از فسخ آن می‌پسندیدند.
 
برخی از دوستان چند ماه پیش از اصفهان پیشنهاد کردند ولی من به این جمع‌بندی نرسیدم که این کار صحیح است.
 
من تصور می‌کنم رهبری اصلاح‌طلبان را با فتنه یک نمی‌دانند. به گمان من نظر رهبری دو پرونده وجود دارد؛ یکی پرونده اصلاح‌طلبی و دیگری پرونده فتنه. اصلاح‌طلبی می‌تواند به عنوان یک جریان سیاسی حضور داشته باشد و این حضور حقش هم هست . ولی باید تکلیف خودش ار با فتنه روشن کند و این پاشنه آشیل یا چشم اسفندیار اصلاح طلبان است. آنها چنین کاری را نمی‌کنند و به مصلح خودشان نمی‌دانند. در عین حال اینطور وانمود می‌کنند که می‌خواهند به حاکمیت نزدیک شوند!
 
از آمدن آقای بقائی و حرف و صحبت‌هایی که در حاشیه اعلام نامزدی ایشان همین‌ اینجا و هم آنجا گفته می‌شود هیچ نگران نیستم یعنی اصلا اتفاق خاصی نخواهد افتاد. در انتخابات از این جور حرف‌ها زیاد است. یعنی خیلی‌های دیگر هم هستند که الان در بعضی احزاب این طرف یا احزاب آن طرف اعلام نامزدی می‌کنند. اعلام نامزدی یک امر طبیعی است و خیلی اتفاق خاصی نمی‌افتد. من نگران نیستم.

*نوانديش

برچسب‌ها:

نظر شما