شناسهٔ خبر: 18533308 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز رویایی سیما در سال نو

تلویزیون با در بر گرفتن ویژه برنامه‌های متنوع، مسابقه‌های مختلف و سریال‌های زیبا و جذاب نوروز 96 را جذاب و رویایی آغاز کرد.

صاحب‌خبر -
قاب جادویی سال 96 را رویایی آغاز کردبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ قاب جادویی دیروز سال 96 را با ویژه برنامه‌های متنوع به مخاطبان خود عرضه کرد.

امسال مدیران رسانه ملی با هدف جلوگیری از موازی کاری و بالابردن کیفیت برنامه‌ها ویژه برنامه تحویل سال را در چند شبکه روی آنتن بردند. 

شبکه‌های یک، دو، سه، قرآن و افق از جمله شبکه‌هایی بودند که بهار 96 را با محتواهای متفاوت و اشکال گوناگون نمایش دادند.

اکثر این ویژه برنامه‌ها موضوعات متفاوتی درباره مقام زن و مادر تدارک دیده بودند و میهمانانشان به این مسئله بر می‌گشت.

شبکه یک سیما میزبان بوی عیدی بود و نیما کرمی و مژده لواسانی اجرای این برنامه را بر عهده داشتند.

این برنامه از ساعت‌های اولیه صبح روز 30 اسفند آغاز شد و تا بعد از سال تحویل با در بر گرفتن کلیپ‌ها، آیتم‌ها و میهمانان مختلف میهمان مخاطبان قاب جادویی بود. 

حرکت خوبی که برای تحویل سال در شبکه دو سیما، شبکه کودک و نوجوان اجرا شده بود برگزاری ویژه برنامه تحویل سال این شبکه در محله گل و بلبل محل تصویر برداری مجموعه ای که محبوب ترین سریال از نگاه مردم در سال 95 شد به حساب می آمد. 

پژمان بازغی در کنار داریوش فرضیایی (عموپورنگ) مجریان اصلی «بهار اینجاست» بودند و از شب سال تحویل تا پس از تحویل سال 96 به همراه اهالی محله گل و بلبل دقایق شیرینی را برای مخاطبانشان به ارمغان آوردند. 

این برنامه افزون بر اینکه به گونه‌ای کودکان را به خود جذب می‌کرد برای بزرگسالان نیز آیتم‌های خوبی داشت و یک اتفاق جدید در رسانه ملی به حساب می‌آمد. 

شبکه سه سیما هم در نفس‌های آغازین بهار میزبان سه ستاره و برترین‌های قاب جادویی از نگاه مردم بود، سه ستاره که به نوعی جشنواره ارزیابی تولیدات سال 95 رسانه ملی از نگاه مردم به حساب می‌آید از حدود دو ماه پیش کلید خورده بود و فصل اول سری سومش از 14 اسفند آغاز شد و فصل دوم و ویژه برنامه نوروزش در روزهای 28 و 29 و 30 اسفند روی آنتن شبکه سه سیما رفت. 

در این برنامه ضمن دعوت از چهره‌های محبوب تلویزیون از نگاه مردم ستارگانی از قلب جامعه انتخاب شدند و در نفس‌های پایانی زمستان با مردم کشورشان صحبت کردند، این برنامه در بخش‌هایی از خود دل‌ها را به حرم رضوی و سامرا برد و در دقایقی هم با کودکان کار و سالمندانی که چشم به راه شادی و زندگی هستند همراه شد، سه ستاره در سه روز روی آنتن رفتنش میزبان مادران مختلف و افرادی که به دلایل گوناگون از داشتن مادر محروم بودند شد تا با زبان‌های متفاوت اهمیت حضور مادر و والایی جایگاهش را به تصویر بکشد. 

شبکه قرآن میزبان روز نو بود، این برنامه با ایجاد نشاط معنوی در مخاطبانش سال را تحویل کرد و یک برنامه سرشار از معنویت و محتوا به حساب می‌آمد. 

شبکه افق هم به سیستان و بلوچستان رفته بود و در ایرانشهر بخش‌های متنوعی را برای مخاطبانش به ارمغان آورد. 

شبکه‌های دیگر تلویزیون نیز با در بر گرفتن محتواها و ساختارهای نمایشی مختلف به استقبال سال 96 رفتند و این سال را تحویل گرفتند. 

اکثر برنامه‌های تحویل سال تلویزیون تا حوالی ساعت 5 بعد از ظهر میزبان مخاطبانشان بودند و پس از آن هم تلاش‌های چندین ماهه دست اندرکاران رسانه ملی برای تهیه مسابقه‌ها، مستندها و سریال‌های نوروزی تلویزیون پیش چشم بینندگان رسانه ملی ظاهر شد. 

شبکه یک سیما علی البدل را روی آنتن خود برد، این سریال با بازی احمد مهرانفر، محسن تنابنده، مهدی هاشمی، مهدی فخیم زاده، هادی کاظمی و ده‌ها هنرمند دیگر با به چالش کشیدن برخی از رفتارهای اجتماعی و سیاسی و با زبانی شیرین ، خنده را به لب مخاطبانش آورد و در همان قسمت نخست با درصد بالایی از رضایت مردم روبه‌رو شد. 

سریال‌های دیوار به دیوار در شبکه سه و مرز خوشبختی در شبکه دو کام مخاطبانشان را در نخستین ساعت‌های سال 96 شیرین کردند. 

مسابقه‌ای چون "کودک شو"، از دیشب از تلویزیون پخش شد و در قالب‌هایی متناسب با فرهنگ مردم ایران زمین ، نشاط را به خانه خانواده‌های ایرانی آورد. 

برنامه‌های رسانه ملی در ساعات اولیه سال 96 نشان می‌دهد دست اندرکاران این رسانه دست پر به استقبال این سال آمدند و برنامه‌ها و سریال‌های متنوعی را برای جشنواره‌های مختلف تلویزیون از جمله نوروز تدارک دیده‌اند. 

این برنامه‌ها و سریال‌ها با در بر گرفتن مفاهیم مختلف می‌تواند طیف گسترده‌ای از بینندگان را راضی نگه دارد و برنامه هایی برگرفته از فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی را به مخاطبان خود عرضه کند.

البته اعلب از برخی برنامه‌ها انتقاد می شود اما این انتقادها در مقابل حجم رضایتمندی مردم قابل چشم پوشی بود.

نظر شما