شناسهٔ خبر: 18532498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

بدترین شهرهای جهان برای زندگی

بار دیگر بغداد به عنوان بدترین شهر برای زندگی در جهان معرفی شد.

صاحب‌خبر -

العالم - گوناگون

"مرسر" شرکت مشاوره‌ای است که هر ساله رتبه‌بندی بابت کیفیت زندگی در شهرهای دنیا ارائه می‌کند امسال نیز بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی را معرفی می‌کند. این موسسه که در رتبه بندی آخیر خود 231 شهر بزرگ جهان را بررسی کرده است وین را بهترین شهر و بغداد را بدترین شهر برای زندگی معرفی کرد.

۱- بغداد، عراق؛ پایتخت عراق به دلیل جنگهای متعدد و ادامه خشونتها، دچار آسیبهای شدید در زیرساخت شده است

۲- بانگی، جمهوری آفریقای مرکزی؛ پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی به شکل باورنکردنی فقیر است و بسیاری از شهروندان برای دوام آوردن به کمک محتاج هستند. بعلاوه درگیریهای فرقه ای اغلب در این منطقه به وقوع می‌پیوندد.

۳- صنعا، یمن؛ بزرگترین شهر یمن از حملات هوایی متعددی که از سوی عربستان سعودی صورت گرفته، ویران شده

۴- پورت پرنس، هائیتی؛ این شهر مملو از خشونت بوده و برای مسافران خطرناک است. تجاوز و سرقت در این شهر متداول است و رشد نگران کننده خشونت گروه‌های خلافکار وجود دارد.

۵- خارطوم سودان؛ دومین شهر بزرگ سودان یکی از مناطق اصلی برای جذب نیرو از سوی گروه تروریستی داعش است.

۶- اندجامنا، چاد؛ این شهر یکی از فقیرترین شهرهای جهان است که از فعالیت گروه تروریستی بوکوحرام آسیب دیده است. این گروه بمب گذاریهای انتحاری مکرری در این شهر انجام داده است.

۷- دمشق، سوریه؛ مرسر می گوید این شهر شاهد خشونت مداوم و حملات تروریستی بوده که زندگی روزانه مردم و اتباع خارجی را مختل کرده است.

۸- برازاویل، کنگو؛ فساد دولتی، اعتراضات شدیدی را در این شهر بدنبال داشته که به قتل شماری از مردم توسط پلیس منجر شده است.

۹- کینشازا، جمهوری دموکراتیک کنگو؛ درگیری قومی در این شهر فراوان است و نهادهای غیردولتی تلاش کرده اند کمک و دارو برای این شهر و سایر نقاط جمهوری دموکراتیک کنگو فراهم کنند.

 

 

۱۰- کوناکری، جمهوری گینه؛ این شهر بندری با مشکلات امنیت شخصی مواجه است. جرایم خشن، اعتراضات و اعتصابها لطمات شدیدی بر کوناکری وارد کرده است.

 

منبع: فرادید

 

 

 

نظر شما