شناسهٔ خبر: 18499329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش تسنیم از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان

سر و صدای اقدامات دولت بیش از کارهای انجام شده است

R7843/P1384/S6,65/CT7

ائمه جمعه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کردند: دولت اقداماتی انجام داده اما بیش از اصل کار سر و صدای آن کار بوده و این صحیح نیست، طرح گازرسانی و روشن شدن مشعل گاز در زاهدان نمونه این اقدامات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا در خطبه‌های نماز جمعه زابل اظهار داشت: دولت‌مردان در سال جاری فعالیت‌هایی داشته‌اند که از زحماتشان تشکر می‌کنیم؛ به ویژه فرمانداران، اما به طور کلی خیلی از مطالبات مردم روی زمین مانده یا به تعبیری روی هوا مانده، مطالباتی که مردم داشتند و دوست داشتند که به طور واقعی به آنها و مشکلات رسیدگی و اثر آن در جامعه دیده شود.

امام جمعه زابل ادامه داد: ما منکر زحمات دولت‌مردان نیستیم و نمی‌گوییم کاری انجام نشده، اما می‌گوییم بیش از اصل کار سر و صدای آن کار بوده و این صحیح نیست. طرح گازرسانی و روشن شدن مشعل گاز در زاهدان از همین مقوله است. تحقق وعده دولت به مردم موقعی است که مشعل گاز در خانه‌ها روشن شود، نه اینکه لوله گاز امروز بیاید و گاز چهار، پنج سال دیگر به منازل مردم برسد.

امام جمعه زابل اضافه کرد: مقوله افتتاح پروژه‌های از قبل افتتاح شده نیز از همین مقولات است و اینها توهین به شعور مردم محسوب می‌شود و امیدواریم که دیگر تکـرار نشود.

وی گفت: از مطالبات مردم سیستان مدیریت درست مرز است؛ چرا مردم باید تنها در مشکلات مرز سهیم باشند و در منافع آن هیچ سهمی نداشته باشند؟ چرا از درآمد مرزی ماهیانه 20 میلیارد تومان و سالی 250 میلیارد تومانی که خود مسئولان اعلام کرده‌اند مردم و شهرستان‌های منطقه که به شکل روستا هستند و هنوز استاندارهای شهری را به خود ندیده‌اند، حقی نداشته باشند؟

کیخا ادامه داد: این‌ها حرف‌های مردم سیستان است، اگر این حرف‌ها غیرمنطقی است بگویید تا ما از شما عذرخواهی کنیم و اگر منطقی است "بسم‌الله" اقدام و عمل را شروع کنید.

توجه به توصیه‌های رهبری در دستور کار نامزدهای انتخابات قرار گیرد

حجت‌الاسلام سید عبدالحسین سجادی در خطبه‌های نماز جمعه ایرانشهر اظهار داشت: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توجه به نصایح رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دهند. حضور یکپارچه و پرشور مردم در انتخابات سال آینده پای صندوق‌های رای، نشانه علاقه‌مندی مردم به آینده کشور است.

امام جمعه موقت ایرانشهر گفت: انتخابات سالم بر پایه مردم سالاری و رقابت در جریانات درون نظام است و داوطلبان باید قبل از هر چیز بر این مهم اهتمام ورزند.

وی بر لزوم یکپارچگی و پرهیز از هرگونه شکاف در بطن جامعه اشاره کرد و بیان داشت: آینده زیبای کشور با روی کار آمدن اشخاص صالح و مومن و البته همراهی و پشتیبانی آحاد جامعه ممکن است.

رکود بی‌سابقه و بیکاری جوانان مهمترین مشکلات سال جاری بود

حجت‌الاسلام عظیم بامری در خطبه‌های نماز جمعه دلگان با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: زمانی که کفار و مشرکان پیامبر اسلام(ص) را مورد تمسخر قرار می‌دادند که فرزندی ندارد، خدواند به ایشان در سال دوم بعثت حضرت فاطمه(س) را اعطا کرد.

امام جمعه دلگان افزود: خدواند متعال سوره مبارکه «کوثر» را در شأن و منزلت حضرت زهرا(س) که به معنی خیر کثیر است، نازل کرده است.

وی به مهمترین رویدادها سال 95 اشاره کرد و گفت: رکود بی‌سابقه و بیکاری جوانان بر اثر برخی از ناکارآمدی‌ها، از جمله مهمترین مشکلات ملت ایران در سال جاری بود.

بامری افزود: محور مقاومت در سال جاری توانست با پیروزی‌های خود در حلب، موصل و فلوجه سالی پربار را رقم بزند. درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حادثه پلاسکو، درگذشت شاعران انقلابی مانند آقایان سبزواری و عزیزی و وقوع گرد و غبار و ریزگردها در جنوب کشور از جمله وقایع مهم داخلی در سال جاری بود.

امام جمعه دلگان با بیان اینکه عید نوروز مثل بقیه اعیاد دارای آداب خاصی است، بیان کرد: بنا به روایتی امام صادق(ع) در مورد عید نوروز فرموده‌اند "هنگامی که عید نوروز رسید، غسل کنید و پاکیزه‌ترین لباس‌ها را بپوشید و بهترین عطرها را استعمال کنید."

وی اضافه کرد: همچنین در روایتی دیگر از امام صادق(ع) داریم "نوروز روزی است که خدواند متعال از جمیع خلایق عهد و میثاق گرفت که غیر از خداوند کس دیگری را پرستش نکنند."

انتهای پیام/

نظر شما