شناسهٔ خبر: 18498230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه زاهدان:

نیروهای مقاومت در سال 95 به پیروزی های بزرگی دست پیدا کردند

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تبریک فرارسیدن سال نو گفت: در حالی سال 95 را پشت سر می گذاریم که نیروهای مقاومت توانستند در مقابل استکبار جهانی و گروههای تکفیری به پیروزی های بسیار بزرگی دست پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: امسال امنیت پایدار و مقبولی در لوای مقاومت در سیستان و بلوچستان به وجود آمد.
امام جمعه زاهدان افزود: در سال 95 شاهد اتفاقات و حوادث ناگواری از جمله رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی رکن رکین انقلاب اسلامی، حادثه قطار سمنان و حادثه پلاسکو بودیم که موجب رنجش همه ایرانیان شد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری آغاز بکار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از رخدادهای مهم امسال عنوان و خاطر نشان کرد: با وجودی که در سال 95 با مشکلات و رکود در بخش اقتصادی رو به رو بودیم اما ملت ایران با حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که مقتدرانه از نظام و ولایت حمایت و پشتیبانی می کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: علاوه بر فجایع انسانی که در یمن اتفاق افتاد شاهد موضوع گیری های غیرمنطقی ترامپ بودیم که ماهیت دولت آمریکا را آشکار ساخت.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: انگلیس برای ایجاد اختلاف و شکاف میان امت اسلامی فرقه های وهابیت، بهائیت و قادریت را در هندوستان به وجود آورد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رژیم سعودی از طریق گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران با ارائه گزارش های غیر واقعی به دنبال مخدوش کردن چهره ی ایران در دنیاست.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از محورهای گزارش عاصمه جهانگیر مساله اعدام در ایران بود ادامه داد: این ادعا در حالی مطرح شد که آمریکا به عنوان مدعی حمایت از حقوق بشر بیشترین تعداد اعدامی را داشته است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه نوروز یکی از سنت های تاریخی ایرانیان است افزود: نوروز تنها پدیده ای است که دین آن را به رسمیت شناخته و نسبت به آن نگاه مثبت دارد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: نوروز روزی است که امام علی (ع) بر قوم نهروان که به مثابه داعش بودند غلبه پیدا کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پاسداشت ایام نوروز نباید با آداب و رسوم غلط آمیخته باشد.
آیت الله سلیمانی گفت: علاوه بر پاکیزگی ظاهر که در ایام عید مورد توجه است باید دلهایمان را از کینه و عداوت نیز پاک کنیم.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: رسیدگی به فقرا و مستمندان در ایام عید نوروز مورد توجه همگان باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به سنت غلط آتش پرستی (چهارشنبه سوری) افزود: متاسفانه این سنت غیر دینی در جامعه رو به رشد است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به سیزده بدر خاطر نشان کرد: رفتن مردم در این روز به دامان طبیعت کار بسیار خوبی است اما باید مراقب بود تا طبیعت آلوده نشود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما پیرو دینی هستیم که حق نداریم کوچک ترین آسیب به طبیعت وارد کنیم.
آیت الله سلیمانی با تبریک سالروز میلاد مسعود دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، بر الگو پذیری بانوان از آن بانوی گرانقدر و بزرگوار تاکید کرد و گفت: بانوان عالم دینداری، عفت، صداقت و دفاع از حریم ولایت را از حضرت زهرا(س) بیاموزند و در این راه گام بردارند.
امام جمعه زاهدان افزود: حضرت فاطمه (س) اسوه زنان عالم است.
3213** 6081 خبرنگار اکبر نوری** انتشار دهنده حیدر سرایانی

انتهای پیام /*

نظر شما