شناسهٔ خبر: 18466019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

قایق های تندرو سپاه آماده مقابله با دشمنان هستند+عکس

یکی از توانمندی‌های بارز ندسا استفاده از قایق‌های تندرو برای مبارزه با دشمنان بوده که این تاکتیک در جنگ ناهمگون از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

نیروی دریایی ارتش آمریکا اقدامات گسترده ای را برای مقابله با قدرت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز انجام داده است.

 
 
یکی از اقداماتی که آمریکایی ها در سال های اخیر انجام داده اند شلیک موشک های بالستیک از سواحل این کشور و تمرین مقابله با قایق های کوچک تندرو (پاترول کرفت ها) بوده است.
 
 
در این زمینه نیروی دریایی آمریکا اخیرا از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک ویژه سطح به سطح  (SSMM) از کشتی جنگی ساحلی به نام "یو اس اس دیترویت" در 28 فوریه سال جاری میلادی در نزدیکی سواحل "نورفولک" این کشور خبر داد.
 
 
به نوشته وبگاه "نیروی دریایی آمریکا" این نخستین آزمایش پرتاب یک موشک سطح به سطح  از یک کشتی جنگی ساحلی و نیز اولین شلیک عمودی یک موشک از چنین کشتی است.
 
 
در حقیقت آمریکایی ها با آزمایش های اینچنینی از شلیک موشک تا تمرین مقابله با قایق های تندرو به دنبال مهار قدرت نظامی ایران است.  
 
 
"مایکل دزموند" فرمانده یگان رزمی ساحلی "دیترویت" آمریکا در این زمینه گفت: "آزمایش از روی کشتی یو اس اس دیترویت پیشرفت مهمی در ارتقاء قابلیت‌های این کشتی نه تنها برای تمامی کشتی‌های نبرد ساحلی بلکه برای تمامی ناوگان دریایی است. در صورت تهدید‌ات یک قایق کوچک، این موشک به کشتی‌های ما قدرت مرگباری می بخشد."
 
 
چندی قبل نیز نیروی هوایی و دریایی آمریکا در تمرینی مشترک حمله شبیه سازی شده به قایق های تندروی مهاجم به نام "چکش رزمی" را در تنگه "چاکتاواچیی" در ایالت "فلوریدا" اجرا کردند.  یکی از توانمندی های بارز ندسا استفاده از قایق های تندرو برای مبارزه با دشمنان است که این تاکتیک در جنگ ناهمگون از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
 
ندسا در ماه های اخیر بارها تذکرات لازم را به شناورهای ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در خلیج فارس داده و در صورت لزوم از فاز تذکر وارد فاز برخورد شده که برخورد قاطع با شناورهای آمریکایی در جزیره فارسی نمونه ای از آن هاست.
 
 
دریادار پاسدار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بارها اعلام کرده که ندسا آمادگی بالایی در برخورد با متجاوزان دارد. وی با بیان اینکه دشمنان ما و در راس آنان آمریکا تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا قدرت بازدارندگی ایران را مهار کنند، گفت:توان دفاعی و قدرت ایران برای دشمن اثبات شده است و آنان یقین دارند با جنگ سخت قادر نیستند خدشه‌ای به کشور ما وارد کنند.

دریادار فدوی با اشاره به قدرت رزمندگان اسلام ادامه داد : با گذشت 28 سال از پایان جنگ تحمیلی، هیچ کشوری جرأت نکرده به جمهوری اسلامی ایران نگاه بد داشته باشد چرا که قدرت انقلاب اسلامی متصل به قدرت خداست.

وی بیان کرد: امروزنیز هرچند تجهیزات آمریکا ودیگر کشور های متحد آن در زمینه علم ، ثروت و تجهیزات جنگی قابل مقایسه با ایران نیست ولی با همه این امکانات توان مقابله با ایران را ندارد.

 

گزارش ها حد فاصل سال های 2002 تا 2009 میلادی نشان از آن دارد در صورتی که کشتی های جنگی آمریکایی در خلیج فارس اقدامی کنند تلفات سنگینی را خواهند داد و شاید هزاران نیروی آمریکایی در خلیج فارس با یک اشتباه کشته شوند؛ چرا که ساز و کارهای مقابله از سوی "ندسا" در خلیج فارس ایجاد شده است.

برگزاری رزمایش هایی همچون "چکش رزمی" برای مقابله با قایق های تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه ای را برای آمریکایی ها در بر نخواهد داشت، چرا که اگر این رزمایش ها نتیجه بخش بود آن ها در جزیره فارسی اسیر قدرت یگان های ندسا نمی شدند و نیروهایشان در تله گیر نمی افتادند.

 

رزمایش شکست خورده
 
رزمایش شکست خورده
 
 

کالج جنگ‌های دریایی آمریکا در سال 2009، گزارشی از افزایش توانایی ایران در اجرای کمین‌های دریایی گسترده در تنگه هرمز ارائه داد. بنابر این گزارش، اگر آمریکا قصد استقرار ناوهای خود را در صورت وقوع جنگ در تنگه هرمز داشته باشد، به نیروهای ایرانی فرصت بسیار مناسبی برای حمله می‌دهد که این امر منجر به نابودی اولین گروه از ناوهای نیروی دریایی آمریکا خواهد شد.

 

پایگاه تحلیلی Examiner، در گزارشی با عنوان "ناوهای هواپیمابر آمریکا نسبت به موشک‌های ناوشکن مافوق صوت ایران آسیب‌پذیر هستند" اذعان می‌کند که آمریکا در خلیج فارس، کار بسیار سختی در برابر ایران دارد. به علاوه، هزینه این ناوهای هواپیمابر بسیار زیاد است؛ به‌طوری که اگر بخواهیم سامانه‌های ضد موکشی در این ناوها مستقر کنیم، میلیاردها دلار هزینه دربرخواهد داشت.
 
رزمایش شکست خورده
 

رزمایش شکست خورده

 

دریادار دوم پاسدار "علی رزمجو فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به آمادگی روز افزون نیروی دریایی سپاه برای دفاع از حریم دریایی ایران اسلامی تصریح کرد: دریادلان این منطقه برای حفاظت و صیانت از آبراه استراتژیک و بین‌المللی خلیج فارس همواره با توان روز افزون حفاظت و دفاع می‌کنند.

 

برگزاری رزمایش های مختلف و یا شبیه سازی مبارزه با قایق های تندرو نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سناریو شکست خورده ای است که اگر در داخل کشور عملیاتی شود موجب تلفات سنگین نیروی دریایی ارتش آمریکا در خلیج فارس خواهد شد و برخی از اندیشکده های آمریکایی از این موضوع آگاهند و هشدارهای لازم را به دولت آمریکا در این زمینه داده اند.
 

 

نظر شما