شناسهٔ خبر: 18379602 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

صداپیشه جناب خان‌ به «قند پهلو» پیوست

محمد بحرانی که این روزها مشغول صداپیشگی در مجموعه «کلاه قرمزی و پسرخاله» است از شب گذشته به جمع دست اندرکاران «قند پهلو» ویژه نوروز ۹۶ پیوست. جام جم آنلاین: به تازگی عکسی از مصطفی زمانی بازیگر نقش فرهاد دماوندی در فصل دوم سریال شهرزاد منتشر شده که دیدنش خالی از لطف نیست. مجموعه تلویزیونی ساعت خوش در دوران پخش خود در اوایل دهه 70، اتفاقاتی جدید را در رسانه ملی رقم زد؛ سبکی نو از برنامه‌سازی طنز را به مخاطبان معرفی و زمینه را برای ورود شماری از چهره‌های شاخص و برجسته سال‌های بعد عرصه طنز هموار کرد. یکی از بخش‌های طنز این مجموعه بخشی بود با نام «خان دایی‌ و سعید» که با بازی خشک و جدی نادر سلیمانی در مقابل بازی شوخ و کودکانه سعید آقاخانی اجرا می‌شد و به یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این مجموعه تبدیل شده بود. نشست خبری معاون و مدیران شبکه های صدا با خبرنگاران و اصحاب رسانه درخصوص تشریح ویژه برنامه های نوروز 96 رادیو، در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد. نشست خبری نسرین آبروانی معاونت صدای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برگزار شد. نمی‌شود از دوبله حرف زد بدون این‌که نامی از پرویز بهرام به میان بیاید یا صدای منحصربه‌فردش در گوش زنگ نزند. او نه‌تنها از پیشکسوتان عرصه دوبله، بلکه از بهترین‌ها و خاص‌ترین‌هاست؛ بهرام فیلم‌های زیادی دوبله کرده، تقریبا به جای همه بازیگران مطرح جهان حرف زده، دو بار به جای بازیگران ایرانی صحبت کرده و فقط یک‌بار به‌عنوان بازیگر در مقابل دوربین ظاهر شده است. وقتی طنازی می‌کند، آدم از خنده ریسه می‌رود، وقتی که جدی می‌شود، آدم می‌ترسد. این توصیفی از نقش‌آفرینی‌های فتحعلی اویسی بازیگر پیشکسوت است. در سینما بازی‌های ماندگار او در فیلم‌های ناخدا خورشید، سرب، بانو، جهان پهلوان تختی و مومیایی3 در یادها مانده است. در تلویزیون هم نقش‌آفرینی‌های او در فیلم‌های ماندگاری مانند سربداران، سردار جنگل، تنهاترین سردار، ولایت عشق و مجموعه بدون شرح در نقش آقای کاووسی در اذهان مردم مانده است. در این گفت‌وگو اویسی از ضرورت نشاط در جامعه می‌گوید. از این‌که حاضر است هرکاری در این راه بکند تا جوان‌ها بانشاط باشند. مشروح گفت‌وگوی ما را با این هنرمند در ادامه بخوانید. برنامه «کام شیرین» برش‌هایی از زندگی انسان هاست که رفتارهای درست و غلط آنها را به نمایش می‌گذارد. رف

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی «قند پهلو»، امیر قمیشی تهیه کننده و ‌کارگردان «قند پهلو» گفت: محمد بحرانی که پیش از این نیز در مجموعه های «لبخند تهران» و «لبخند صلواتی» سابقه همکاری در آیتم های نمایشنامه خوانی را با این تیم داشته، در بخش جدید «قند پهلو» با نام «وضعیت بحرانی» حضور دارد، که به پیشنهاد و طبع نازک رضا رفیع نامگذاری شده است.

وی افزود: بحرانی در این آیتم هرشب به بازخوانی نثرهای طنز منتشر شده در بازار نشر سال ۹۵ خواهد پرداخت.

قمیشی ادامه داد: در سری جدید «قند پهلو» علاوه بر محتوای ثابت این مسابقه تلویزیونی یعنی طنز منظوم در قالب های کلاسیک، شعر نو هم در قالب های سپید و نیمایی و البته با محتوای طنز در بخش جدیدی با نام «نو که رسید به بازار» و نثر طنز در بخش «وضعیت بحرانی» به شرکت کنندگان و مخاطبان «قند پهلو» ارائه‌ خواهد شد.

به گفته این تهیه کننده، در سری هشتم «قند پهلو» تیتراژ و گرافیک رئال تری نسبت به فصل های پیشین این مجموعه پیش بینی شده و دکور ساده این مسابقه نیز شامل کاریکاتورهای مقوایی تهران قدیم‌ خواهد بود که توسط داریوش قاسمیان طراحی و اجرا شده است. ساخت و اجرای موسیقی تیتراژ این مجموعه هم چون سالهای گذشته به مسعود خادم واگذار شده و احتمالا سپیده ذهنی مجددا سرایش ترانه پایانی این برنامه عهده خواهد داشت.

قمیشی در پایان از ارائه اطلاعات تکمیلی این برنامه طی روزهای باقیمانده سال 95 خبر داد.

نظر شما