شناسهٔ خبر: 18349713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

جذب 10 هزار همیار طبیعت در لرستان

جوان آنلاين / جوان آنلاين

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: بیش از 10 هزار تن به عنوان همیار طبیعت در راستای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در این استان جذب شده که در این ارتباط لرستان رتبه نخست کشور را کسب کرده است

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان ،شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران  افزود: همچنین استان لرستان در زمینه پیشگیری از آتش سوزی و حریق در جنگل ها نیز طی سال جاری توانسته است که رتبه اول کشوری را بدست آورد .

وی با بیان اینکه شعار هفته منابع طبیعی امسال همیار طبیعت باشیم' است ، اظهار کرد: هم اکنون 11هزار همیار طبیعت در لرستان ساماندهی شده اند .

نجفی در خصوص وضعیت منابع طبیعی لرستان گفت : 77 درصد مساحت استان به منابع طبیعی اختصاص دارد که 43 درصد آن را جنگل ها و 32 درصد مراتع تشکیل می دهد .

وی اظهار کرد: استان لرستان از نظر میزان اراضی جنگلی در منطقه زاگرس رتبه نخست و در سطح کشور در جایگاه سوم قرار دارد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی یک قطعه یک هکتاری از بام لرستان با نام شهدا نهال کاری می شود و علاوه بر این یک میلیون اصله نهال نیز بین دستگاه های اداری توزیع می شود .

وی یادآور شد: اجرای 2 طرح بین المللی شامل طرح های منارید و جایکا در شهرستان های درود و الیگودرز به منظور توانمندسازی جوامع محلی ، اجرای طرح های مرتبط با خشکیدگی درختان بلوط ، کاشت یکهزار و 400 هکتار گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی برای اولین بار در استان و تولید یک میلیون نهال بنه و بلوط از جمله اقداماتی است که طی سال جاری انجام شده است .

نجفی با بیان اینکه طی سال جاری اقداماتی در راستای سال اقتصاد مقاومتی انجام شده است گفت: طرح آبخیز داری در مناطقی از استان از جمله در منطقه تخت چان پلدختر و دوره چگنی و طرح کاشت گیاهان دارویی 2 طرح اقتصاد مقاومتی اداره کل منابع طبیعی طی سال جاری بوده است .

نظر شما