شناسهٔ خبر: 18340085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار گلستان:

توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه راه رسیدن به بازارهای دو کشور است

گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس بابسیار ارزشمند دانستن بازارهای ایران و روسیه، راه رسیدن به این دو بازار را توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی دو کشور دانست و بر آن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی دوشنبه شب درنشست برخی فعالان اقتصادی و تجار گنبدکاووس و شرق گلستان با 'رجب صفراف' مشاور معاون رئیس مجلس روسیه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی بویژه استان گلستان و گنبدکاووس ظرفیت های تولیدی فراوانی در حوزه های مختلف برای صادرات و توسعه روابط اقتصادی با روسیه دارد.
وی، تولیدات کشاورزی، دام و طیور، صنایع دستی، گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک را از مهمترین ظرفیت های تولیدی استان گلستان و گنبدکاووس برای صادرات و یا سرمایه گذاری برشمرد و گفت: بزودی پایانه صادراتی صنایع دستی در این شهرستان که 145 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان به عنوان دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه دارد، راه اندازی و شهر گنبدکاووس بعنوان شهر جهانی صنایع دستی نیز معرفی می شود.
کریمی، سوارکاری، گردشگری و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را از دیگر ظرفیت های گنبدکاووس برای سرمایه گذاری دانست و اضافه کرد: این شهرستان که بزرگترین شهرستان گلستان است و به تنهایی 50 درصد صادرات این استان را در اختیار دارد، دارای گمرگ و خط ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان می باشد.
وی با اشاره به توسعه روابط سیاسی دو کشور ایران و روسیه درسال های اخیر، تصریح کرد: مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، مردم روسیه را در کنار خود می دانند و می خواهند روابط و تعاملات خود را با این کشور افزایش دهند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم فراهم کردن شرایط حضور تولیدکنندگان و تجار این شهرستان درنمایشگاه های تخصصی روسیه برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی تاکید کرد و گفت: درصورت انجام سفر رئیس جمهوری به روسیه، حضور برخی نمایندگان مردم گلستان درمجلس شورای اسلامی در این سفر پیشنهاد می شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست،قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، اراز جان شمالی نایب رئیس و هوشنگ فندرسکی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان نیز در سخنانی کوتاه، برضرورت توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این استان برای حضور در بازارهای روسیه و جذب سرمایه گذاران این کشور تاکید کردند.
سفر رجب صفر اف مشاور معاون رئیس مجلس روسیه و رئیس مرکز مطالعات معاصر ایران در مسکو به استان گلستان چهار روزه است که در این سفر ضمن نشست با مسئولان ارشد استان و فعالان اقتصادی و بازدید از کارخانه ها و مناطق گردشگری قرار است از ظرفیت های این خطه، فیلم تهیه و در آینده به زبان روسی پخش شود.
در گلستان علاوه بر زیست 6 هزار خانوار قزاق، بیش از 10 خانوار روس در کنار جمعیت یک میلیون و 900 هزارنفری این خطه زندگی می کنند.
استان مرزی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومترمربع وسعت از شمال با جمهوری ترکمنستان ودریای خزر، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.
شهرستان گنبدکاووس با 380 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*

نظر شما