شناسهٔ خبر: 18307614 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس یک تشکل مردم نهاد اعلام کرد:

مشارکت بیش از 40 درصدی خیرین در پروژه های اولویت دار راه سازی

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن خیرین راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات موجود از سال 93 تا کنون برای انجام 20 پروژه اولویت دار راه سازی 147 میلیارد تومان هزینه شده که 60 میلیارد تومان ( بیش از 40 درصد) آن توسط خیرین تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «صادق افشار» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 900 کیلومتر راه روستایی و مناطق محروم آسفالت شده، 33 دستگاه پل احداث و پنج نقطه حادثه خیز نیز اصلاح شده است.
همچنین سید حسن میر شفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور روستایی گفت: اکنون 92 درصد روستاییان کشور به راه های آسفالت دسترسی دارند و در سه سال گذشته 9 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و هشت هزار کیلومتر دیگر روکش اسفالت شده است.
وی افزود: براساس بودجه سال 94 و 95، یک هزار و 150 میلیارد تومان برای توسعه راه های روستایی پیش بینی شده، اما تا کنون یک میلیارد تومان برای این بخش اختصاص یافته است.
وی گفت: وزارت راه وشهر سازی یک هزار و 592 میلیارد تومان بدهی به چهار هزار پیمانکار راه روستایی دارد، اما تا کنون نتوانستیم مطالبات آنها را پرداخت کنیم و انتظار می رود تا پایان امسال با تخصیص اعتبارات مناسب بخشی از طلب پیمانکاران پرداخت شود.
میرشفیع یادآور شد: مرداد امسال به دستور رییس سازمان برنامه و بودجه قرار بود یک هزار میلیارد تومان به این بخش پرداخت شود، تا بخشی از مطالبات پیمانکاران را بپردازیم، اما هفته گذشته مشخص شد که هیچ مبلغی برای این منظور اختصاص پیدا نمی کند.
وی گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید 32 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث شود و انتظار می رود با مشارکت خیرین راهساز این برنامه در پنج سال اجرایی شود.
همچنین ولی فهیمی مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: مطابق اولویت های شناسایی شده در روستاها و مناطق محروم، بهسازی و روکش آسفالت 15 هزار کیلومتر راه روستایی پیش بینی شده که هزینه آن چهار هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
وی افزود: وزارت راه و شهر سازی 15 هزار تن قیر برپایه اولویت آسفالت راه های روستایی و مناطق محروم را پیش بینی کرده و هزینه تامین قیر این راه ها به میزان 80 درصد از سوی خیرین راهساز و بقیه توسط دولت صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا انجمن خیرین راه و ترابری یک تشکل مردم نهاد است که در سال 1393 کار خود را آغاز کرده و در شبکه حمل و نقل به ویژه در راه های روستایی و مناطق محروم کشور به عنوان بازوی سوم برنامه توسعه حمل و نقل دولت ایفای نقش می کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**9132** 1559 ** خبرنگار: ایرج منصوری ** انتشار دهنده: حسین عضدی فسا

انتهای پیام /*

نظر شما