شناسهٔ خبر: 1826963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تاجگردون خبر داد:

موافقت زنگنه با استخدام 2700 نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به موافقت زنگنه با استخدام 2700 نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت به صورت تدریجی، گفت: در چند ماه اخیر مکاتبات بسیاری در این حوزه انجام شد که خوشبختانه در نهایت این تلاش‌ها نتیجه داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، غلامرضا تاجگردون از موافقت بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با استخدام 2700 نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه خبر داد و گفت: بر اساس مجوز وزیر نفت پذیرفته‌شدگان به تدریج و در مدتی کمتر از دو سال در این وزارتخانه جذب می‌شوند و اسامی این افراد به مرور در سایت وزارتخانه منتشر شده است.
 
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در چند ماه اخیر مکاتبات بسیاری برای استخدام 2700 نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت انجام شد و حتی من نشست‌های مکرری را با زنگنه وزیر نفت و محدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور برگزار کردم که خوشبختانه در نهایت این تلاش‌ها نتیجه داد.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ بود که شرکت ملی نفت ایران با کسب مجوز 5500 نفری برای جذب نیرو اقدام به ثبت نام جهت برگزاری آزمون استخدامی کرد.
 
بر این اساس آزمون استخدامی وزارت نفت در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه سال 1392 با حضور بیش از 129 هزار داوطلب به عنوان بزرگترین آزمون استخدامی کشور در شهرهای اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، تهران، شیراز، کرمانشاه و مشهد برگزار شد.
 
اما با گذشت بیش از یک سال از برگزاری این آزمون، عدم اعلام نتایج نهایی آن در حالی اتفاق می افتد که نتایج اغلب آزمون های استخدامی سازمان هایی که همزمان با شرکت نفت در مورد این موضوع اقدام کرده اند مشخص شده و حتی برخی مراحل استخدام و دریافت کد استخدامی را نیز طی کرده اند.
 
خبر جذب تدریجی قبول شدگان آزمون استخدامی برای اولین بار توسط مروی، رئیس کمیسیون انرژی داده شده بود. وی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"  (+) در ادامه اظهارات قبلی خود در خصوص توافق کمیسیون انرژی مجلس با مسئولان وزارت نفت در خصوص جذب تدریجی قبول شدگان آزمون استخدامی در یک بازه زمانی مشخص، گفت: فعلا توافق کرده‌ایم که وزارت نفت این افراد را جذب کند و این افراد شامل تمام کسانی می‌شوند که قبول شده بودند، اما روند جذب این افراد به تدریج انجام خواهد شد.
 
اما با توجه به اینکه از مجموع 2676 نفر مجوز قانونی اخذ شده برای استخدام در این آزمون، در شهریورماه 93 فقط 1123 نفر به عنوان قبول شده معرفی و 1700 نفر مابقی مردود اعلام شده‌اند، در نتیجه این ابهام نزد مخاطبان وجود دارد که آیا جذب همه پذیرفته‌شدگان به معنای قبولی براساس پردازش دی ماه 92 به تعداد 2676 نفر است و یا همان 1123 نفری که در سوم شهریور ماه به عنوان قبول‌شده اعلام شده‌اند؟ ابهامی که هنوز نیز در پاسخ به آن بر روی سایت آزمون نفت داده نشده است.

نظر شما