شناسهٔ خبر: 18265046 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از سراب زیبایی تا تکرار نجومی یا دروغ نجومی؟

روزنامه‌های امروز با بررسی مواضع موافقان و مخالفان مصوبه افزایش حقوق مدیران در مجلس، به گمانه زنی‌های انتخاباتی پرداختند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه جام جم امروز تیتر اصلی و ستون یادداشت خود را با عنوان «سراب زیبایی» و «این جراحی برای تعطیلات نیست»  انتخاب کرده و نوشته است: چند هفته مانده به تحویل سال نو، تقاضا برای زیبا شدن هم به اوج خود رسیده است. در این بازار داغ و پرمتقاضی، خیلی از سودجویان تلاش دارند که از این حوض گل‌آلود، ماهی خودشان را صید کنند و هرطور که شده، سهمی از بازار جراحی‌های زیبایی داشته باشند.

همچنین این روزنامه با انتشار عکس از علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، تیتر زد: «مطالبه گری ایرانی‌ها از غربی‌ها ادامه دارد».

«ناگفته سارقان خودروی حمل پول» و «پیشواز عید با رادیو بهاران» از دیگر عناوین صفحه نخست روزنامه جام جم است.

روزنامه‌ها همچنین با بررسی مواضع موافقان و مخالفان مصوبه افزایش حقوق مدیران در مجلس، به گمانه زنی‌های انتخاباتی پرداختند. 

روزنامه خراسان با تیتر "واکنش‌ها به مصوبه افزایش حقوق مدیران" از دفاع موافقان از شفاف شدن و انتقاد مخالفان از افزایش فاصله دریافتی مدیران با کارمندان نوشتند.

«تکرار نجومی» دروغ های نجومی
روزنامه وطن امروز با تیتر "تکرار نجومی" از اعتراضات گسترده به مصوبه مجلس در تعیین سقف حقوق 24 میلیون تومنی برای مدیران خبر داد و روزنامه کیهان «به مصوبه عجیب نمایندگان» با تیتر "حقوق مدیران 30 برابر کارگران؛ مجلس حقوق های نجومی را قانونی کرد!" واکنش نشان ‌داد. 

روزنامه جوان با تیتر «نجومی بگیران دولت از مجلس مصوبه گرفتند!» حقوق 24 میلیونی را ریشخند به عدالت دانسته است.

دروغ‌های نجومی
روزنامه ایران با تیتر «دروغ های نجومی» معتقد است منتقدان، استثناهای مصوبه مجلس پیرامون حقوق مدیران را فراگیر جلوه می دهند.

روزنامه آفتاب نیز از قول سخنگوی فراکسیون امید نوشت: مدیران متخصص حاضر نیستند با حقوق پایین خدمت کنند و به نقل از احمد شیرزاد نوشت: اگر سقف حقوق پایین باشد قطعا اختلاس ها افزایش می یابد.

این روزنامه در تیتر نخست خود «هجمه پوپپولیستی به یک مصوبه» را برجسته کرده است. 

مطالبه گری ایران از غربی‌ها ادامه دارد

دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در روزنامه جام جم با بیان اینکه «مطالبه گری ایران از غربی ها ادمه دارد» گفت: همان‌گونه که بارها گفته‌ام نه 1+5 سر ما کلاه گذاشت و نه ما سر آن ها. بنده در مذاکرات، مسئول مباحث فنی بودم. در بعد فنی شرایط ما خوب است و درست است که محدودیت‌هایی را پذیرفته‌ایم، اما آن محدودیت‌ها به اصل فناوری آسیب نمی‌رساند. اصل غنی‌سازی، تحقیق و توسعه، رآکتور تحقیقات آب سنگین اراک، تولید آب‌سنگین، اکتشاف، استخراج و پروژه‌های جدید نیروگاهی که همگی اساس صنعت هسته‌ای هستند، همه آن ها پابرجاست.

روزنامه شرق با انتشار تصویری از آیت الله هاشمی تیتر «سال سردار مصلحت» و به نقل از جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تیتر «روحانی پای وعده هایش ایستاد» را منتشر کرد.

روزنامه اعتماد از متن گفتگویش با علی لاریجانی تیتر «ارتباط جریان های سیاسی با رهبری محدودیتی ندارد»  را به چاپ رساند.

«دو شورای نگهبان نداریم» نیز تیتر منتخب روزنامه آرمان از نامه علی مطهری به آیت الله جنتی است. 

مروری بر رفتار تامل برانگیز وزیر بهداشت
روزنامه های امروز از کنار حاشیه داغ تر از متن سفر وزیر بهداشت به ایلام نگذشتند.

روزنامه جوان به نقل از وزیر بهداشت خطاب به فرماندار بدره تیتر: «بیشعور! تو نماینده دولتی نه نماینده مردم!» را باز نشر داد و روزنامه ایران تیتر «عذر خواهی وزیر بهداشت از فرماندار بدره» را برجسته کرد. 

وطن امروز با اشاره به "واکنش حیرت انگیز وزیر بهداشت به درخواست های فرماندار بدره برای امکانات درمانی" تیتر "بیشعور!" را چاپ کرده و اینطور نتیجه گیری کرده که "دولت اعصاب ندارد".

روزنامه خراسان نیز «مروری بر رفتار تامل برانگیز وزیر بهداشت» را داشته است.  

کاندیدای روز مبادا
روزنامه آرمان از متن گفتگویش با محمدرضا باهنر با تیتر «پیش بینی در مورد رئیس جمهور آینده» پیش بینی کرده که: شخصی رئیس جمهور می شود که هیچ کس فکرش را نمی کند.
اما روزنامه ابتکار به نقل از محمدرضا عارف نوشته است: کاندیدای اصلاح طلبان در همان دور اول انتخابات، پیروز می شود و روزنامه اعتماد صراحتا روحانی را گزینه اصلاح طلبان دانسته است.

روزنامه ابتکار با تیتر «کاندیدای روز مبادا» طرح نامزد پوششی در میان اصلاح طلبان را بررسی کرده است اما روزنامه آرمان به نقل از محمدعلی‌نجفی دبیر ‌ستاد ‌اقتصادی دولت نوشت: «درباره معرفی کاندیدای پوششی اختلاف نظر داریم».

عربستان در همه جبهه ها شکست خورده است
روزنامه اطلاعات با اشاره به انتقاد شدید سازمان ملل از نقض گسترده حقوق بشر در عربستان، تیتر "عربستان در همه جبهه ها شکست خورده است" را منتشر و روزنامه مردم سالاری نیز با درج کاریکاتوری از ملک سلمان بن عبد العزیز با تیتر "هزینه های میلیاردی عربستان برای مقابله با ایران" به اهداف سفر وی به کشورهای آسیای جنوب شرقی پرداخته است.

روزنامه ابتکار با تیتر «رازهای ترامپ و پوتین» از کناره گیری وزیر دادگستری آمریکا از پرونده روسیه و ستاد ترامپ خبر داد.

بازگشت عروسک ها به خندوانه نوروزی
روزنامه بانی فیلم با تیتر «سلام سینما به فرهادی» از برگزاری مراسم قدردانی از کارگردان «فروشنده» با حضور اهالی سینما و رئیس سازمان سینمایی خبر داده و به نقل از وی نوشته است: کجای دنیا مثل ایران می توانم فیلم بسازم. 

«جشن سینمایی ها به افتخار فرهادی» نیز تیتر یک روزنامه ایران است.

همچنین روزنامه جام جم با تیتر «بازگشت عروسک‌ها به خندوانه نوروزی» نوشته است: برنامه خندوانه تا رسیدن به نوروز 96 آرام آرام دستخوش تغییر می‌شود و با بخش‌های شادتر و متنوع‌تر به استقبال سال نو می‌رود.

یادداشت از: مرتضی اذانی

نظر شما