شناسهٔ خبر: 1826463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بررسی اتهامات وارده به دولت در باره آمارسازی‎ها در گفتگو با خباز:

آمارها در این دولت قابل ساختن نیست/ منتقدان از مردم عذرخواهی کنند

خباز گفت: آمارهایی که دولت ارائه کرده است، آمارهایی است که از کانال‎های رسمی مانند بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاون پارلمانی رییس‌جمهوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به آمارهای ارائه شده در سطح جامعه، ابراز کرد: آمارهایی که دولت ارائه کرده است، آمارهایی است که از کانال‎های رسمی مانند بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ارائه شده است.

وی گفت: علاوه بر دو نهاد نام برده شده مرکزهای پژوهشی برای ارائه آمار وجود دارد و آمارهایی که در دولت یازدهم ارائه می‌شود، قابل ساختن نیست و بهترین نمونه برای این موضوع را می‎توان آرامش به‎وجود آمده در جامعه عنوان کرد.

خباز در حالی این موضوع را بیان می‎کند، یکی روزنامه‎های منتقد دولت کنونی در سرمقاله خود نوشته است: در ماه‌های اخیر، موج گسترده‌ای از بهبود شاخص‌های اقتصادی به راه افتاده است! اینکه این موج در عالم خیال به راه افتاده یا واقعیت هم دارد، چیزی است که امیدواریم پاسخ آن را با خواندن این نوشتار دریابید. براساس این موج پرشتاب، تورم کنترل شده و به عدد 14/5 درصد رسیده است. رشد اقتصادی کشور، به طرز معجره‌آسایی سیر صعودی در پیش گرفته و نزدیک به عدد شگفتی‌آور 4/5 درصد رسیده است! بیکاری که به کل در حال ریشه‌کن شدن است و نرخ بیکاری به 9/5 درصد تنزل یافته است! و... این آمار و ارقام معمولا با عباراتی همچون برای اولین‌بار در 10 سال گذشته، تاریخ انقلاب و حتی صد سال اخیر بازگو می‌شود تا صحت، ارزش و اصالت آن به هر نحو ممکن و مقتضی برای هر شنونده ناباوری اثبات شود.
 
وی در این باره ابراز کرد: اگر آمارسازی در جامعه انجام شده، این آمارها در دولت گذشته ساخته شده است و آقایانی که در هشت سال گذشته حامی رییس‎جمهوری وقت بوده‎اند باید نسبت به آمارسازی‎های دولت گذشته و مشکلات به وجود آمده برای جامعه در آن مدت پاسخگو باشند.

خباز با اشاره به رشد سرمایه‎گذاری در کشور، بیان کرد: در حال حاضر سرمایه‎گذاران به این دلیل که اطمینان پیدا کرده‎اند کشور به ثبات رسیده است در داخل کشور سرمایه‎گذاری می‎کنند.

وی با ابراز تأسف از افراد و رسانه‎هایی که آمار ارائه شده در دولت را دروغ به حساب می‎آورند، عنوان کرد: این رسانه‎ها چرا در هشت سال گذشته سکوت کرده بودند، چرا از دولتی که این همه مشکلات را به وجود آورده است، حمایت می‎کردند. این افراد و رسانه به طور شرعی و قانونی باید نسبت به اینکه حق را باطل و باطل را نشان داده‎اند، پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: آنان در هشت سال گذشته کوچکترین خدمت رییس‎جمهوری را با بزرگنمایی به جامعه ارائه می‎دادند، باید از جامعه عذرخواهی کرده و رفتار خود را اصلاح کنند. این افراد نه تنها از رفتار گذشته خود پشیمان نیستند؛ بلکه رفتار گذشته خود را دامه می‎دهند.

وی با اشاره به رکود و تورم در کشور، ابراز کرد: آنانی که نسبت به برطرف شدن مشکلات اقتصادی انتقاد وارد می کنند و معتقدند که مشکلات اقتصادی در کشور حل نشده است و آمارهای ارائه شده را دروغ می دانند، باید بدانند که دولت رکود و تورم را با خود به جامعه نیاورده است؛ بلکه رکود، تورم، مشکلات اقتصادی، بیکاری و ... را به ارث برده است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر دولت با چنگ و دندان در حال برطرف‎کردن مشکلات اقتصادی کشور است به این معنا نیست که همه مشکلات را این دولت به وجود آورده است؛ گرچه در حال حاضر برخی دوست ندارند این مشکلات کشور به دست دولت یازدهم برطرف شوند و به همین دلیل همه تلاش خود را برای اخلال در کار دولت به وجود می‎اورند.

خباز در پایان تأکید کرد: اگر عده‎ای می‎خواهند نسبت به دولت یازدهم و اقدامات آن برای برطرف کردن مشکلات انتقاد وارد کنند باید ابتدا از مردم عذرخواهی کنند و سپس مطالبی را بنویسند؛ چرا که اگر این اتفاق نیفتد مطالبی که ابراز می‎کنند، ارزش شنیدن و خواندن ندارند.

نظر شما