شناسهٔ خبر: 1826329 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تهران سردتر می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را برای سه روز آینده تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را برای سه روز آینده تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانجشویان ایران(ایسنا)، گفت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی در روز دوشنبه در نیمه غربی کشور، دامنه های غربی و مرکزی البرز و سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد و در مناطق مرتفع بارش بصورت برف خواهد بود. روز سه شنبه این وضعیت علاوه بر مناطق ذکر شده به نواحی مرکزی، جنوبی و بتدریج شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد و روز چهارشنبه این سامانه در شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و بتدریج در اواخر وقت چهارشنبه از کشور خارج خواهد شد.

وی افزود: در روز دوشنبه و سه شنبه به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش دمای 8 تا 14 درجه سلسیوس در نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و طی این مدت دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی خواهد بود. همچنین در دو روز آینده خلیج فارس بویژه نیمه شمالی آن مواج و طوفانی خواهد بود.

شدت بارش طی روز دوشنبه در استان های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، دامنه های غربی و مرکزی البرز و شمال خوزستان و سه شنبه در غرب و دامنه های مرکزی وجنوبی زاگرس، جنوب غرب، دامنه های غربی و مرکزی البرز خواهد بود.

وی با بیان این‌که طی روز دوشنبه در جنوب غرب کشور وزش باد شدید جنوبی پیش بینی می شودگفت: احتمالا در مناطق جنوبی خوزستان باعث گردوخاک و کاهش دید

افقی شود.

به گفته وظیفه، امروز دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، شمال خوزستان، اواخر وقت تهران و البرز به دلیل بارش شدید باران و بارش برف در ارتفاعات و مناطق مرتفع و کوهستانی، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و اختلال در تردد جاده ها پیش بینی می شود. همچنین در روز سه شنبه، استان‌های اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، خوزستان، تهران و البرز، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال غرب فارس، بوشهر و غرب سمنان این شرایط وجود خواهد داشت. در روز چهارشنبه آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در شمال سمنان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضع هوای تهران گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه‌شنبه با بارش باران گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد نیز همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 7 و 16 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری درپاره ای نقاط وزش بادشدید پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 15درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما