شناسهٔ خبر: 1825810 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در مراسم افتتاحیه فروشگاه "شکرستان" مطرح شد

مومنی شریف: نزدیک به 4 هزار میلیارد هزینه در نوشت افزار در سال داریم

این مراسم با حضور محمدرضا سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و مادر شهید احمدی روشن در خبرگزاری ایرنا برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه شکرستان، این مراسم با حضور محمدرضا سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و مادر شهید احمدی روشن در خبرگزاری ایرنا برگزار شد.

بنابراین گزارش، محمد سرشار، رئیس حوزه هنری كودك و نوجوان در ابتدای این مراسم گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان در بیانه‌ ای ماموریت خود  را در آینده‌ اینگونه ترسیم کرده که باید مهمترین وظیفه‌ی آن تربیت کودکان در آینده باشد. حوزه هنری کودک در روز ملی تربیت اسلامی در 8 اسفند 91 تاسیس شد و هم اکنون بیش از یک سال و نیم از آن می‌گذرد و بر اساس برنامه راهبردی آن اولویت‌هایی که برای فعالیت‌های این حوزه تدوین شد، تجاری سازی آثار هنری است که یکی از این برنامه‌ها، مجموعه‌ی "شکرستان" در قالب عروسک‌های پارچه‌ای برای توسعه این مطالبات مجموعه‌ی متفاوتی با استفاده از نماد‌های شکرستان وارد بازار شد.

وی افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در بازار باید با تلفیقی با یک آفریننده‌ی هنری و یک اعتلاف نمادهای بومی را وارد عرصه صنعتی کنند. فروشگاهی که امروز افتتاح می‌شود، یکی از ثمره‌های یک سال و نیم تجاری سازی آثار هنری و نمایشگاهی اختصاصی از تجاری سازی آثار هنری است.

وی ادامه داد: امروز روز خانواده است و به برکت معصومین که در پیمودن این راه به ما کمک زیادی کردند، فرصت خوبی برای افتتاح فروشگاه شکرستان است و بعد از دهه‌ی اول محرم و اواخر آبان یک مراسم افتتاح اجتماعی هم برای این فروشگاه برگزار خواهیم کرد. به احترام ایام عزاداری تبلیغات خاصی برای این فروشگاه انجام نخواهیم داد و بعد از پایان عزاداری در دهه‌ اول تبلیغات انجام خواهد شد.

سرشار عنوان کرد: این فروشگاه حدود 150 متر وسعت دارد و محلی برای نمایش و فروش محصولاتی با نماد‌های بومی است.

در ادامه این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری گفت: امیدوارم در شناساندن خانواده‌ی ایرانی – اسلامی موفق باشیم. مجموعه "شکرستان" می‌تواند یک الگوی موفق برای همه کسانی باشد که به عنوان یک تولید کننده در عرصه هنر هستند. موفقیت‌های "شکرستان" به استفاده از نمادهای بومی است. در عرصه‌ی نوشت افزار قریب به 4 هزار میلیارد هزینه در سال داریم و در یکی دو سال اخیر شروع به تولید نوشت افزارهای نمادهای بومی کردیم و درصد قابل توجهی موفقیت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ما گام اول را محکم برداشته‌ایم و تا افق فاصله‌ی زیادی نداریم و دور از دسترس نیست. مجموعه‌ی "شکرستان" در داخل و حتی در خارج از کشور در بخش پویا نمایی موفقیت‌های شگرفی داشت. در کشورهای منطقه به ویژه در کشورهای عربی بیش از 120 قسمت از "شکرستان" در کانال‌های مختلف آنان پخش شد. در کره‌ی جنوبی و تایلند بیش از 22 قسمت آن پخش شده. در سینماهای فرانسه استقبال بسیار خوبی از آن شده است و در صورتی که ما بتوانیم به اصول فرهنگی خودمان توجه کنیم، می‌توانیم رقابت بسیار خوبی با آن‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: چنین اقداماتی در جهت اقدام عملی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

در پایان این مراسم، مادر شهید احمدی روشن گفت: واقعیت این است که خانواده‌های ایرانی هنگامی که از نوشت افزارهای استفاده می‌کنند متوجه می‌شوند که این نوشت افزارها هیچ سنخیتی ندارد. به نظر من این امر به نوعی کم کاری در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: به یاد دارم در نمایشگاهی که برای فروش نوشت افزارها برگزار شده بود، نوه‌ی من استقبال خوبی از محصولاتی با نماد‌های بومی به ویژه "شکرستان" کرد.

انتهای پیام/

نظر شما