شناسهٔ خبر: 1823207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

دلیل ۳۶ درصد طلاق‌ها در قزوین، اعتیاد است

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی و امنیتی استاندرا قزوین گفت: دلیل ۳۶ درصد طلاق‌ها در استان قزوین، بحران اعتیاد است.

صاحب‌خبر -

ایوب رحیمی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم از قزوین اظهار کرد: اعتیاد یکی از خطرناک‌ ترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه کنونی است که آسیب‌های دیگری مانند قتل، طلاق، خودکشی و غیره  نیز در پی دارد و براساس آمارهای به دست آمده دلیل 36 درصد طلاق‌ها در قزوین به سبب بروز بحران اعتیاد است و برای مقابله با این آسیب اجتماعی باید آن را اجتماعی کنیم.

وی افزود: منظور از اجتماعی کردن اعتیاد در جامعه این است که علاوه بر سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه، مردم نیز در آن مشارکت داشته باشند و دیدگاه و نظر خود را نسبت به معتادان جامعه تغییر دهند.

رحیمی بیان کرد: بهترین راهکار مقابله با اعتیاد، فرهنگ سازی در جامعه است و اینکه جامعه نباید به معتادان به چشم مجرم نگاه کند و برای درمان آنها و به ویژه پیشگیری از بروز این آسیب اجتماعی تلاش کند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیته، نخست ظرفیت‌سازی در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی است که اهمیت ویژه ای دارد.

رحیمی افزود: حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در پشگیری از اعتیاد از دیگر اهداف تشکیل کمیته پیشگیری از اعتیاد است همچنین فعال سازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه، هدف دیگری از تشکیل کمیته پیشگیری از اعتیاد است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به اقدامات اجرایی در این طرح خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی مبنی بر وضعیت موجود سوء مصرف مواد مخدر در استان تهیه شده است که در حال بررسی و پیگیری است همچنین شناسایی افراد موجه، علاقمند و دارای انگیزه از بین کارکنان سازمان‌ها و مردم عادی در دستور کار این کمیته قرار دارد.

انتهای پیام/ ب

نظر شما