شناسهٔ خبر: 1822857 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

معرفی سریال‌های ایام محرم تلویزیون

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشست خبری معرفی ویژه برنامه‌های دهه اول محرم شبکه‌های سیما صبح امروز با حضور حسن گروسی مدیر شبکه قرآن معارف سیما برگزار شد.

وی در این مراسم گفتمان اصلی سیما در سال ۹۳ را فرهنگ حسینی و بصیرت دینی معرفی کرد و گفت: رسانه ملی در این ایام ۶ راهبرد اصلی احیای دین، استقلا‌ل‌طلبی، بازخوانی و تبیین رفتار سیاسی امام حسین (ع) در حکومت دینی، بیان زمینه‌ها و عوامل موثر در قیام اباعبدالله (ع)، جلوه‌هایی از هویت و نسل عاشورایی، تبیین ویژگی‌های شخصیتی اباعبدالله و چگونگی الگوگیری از حرکت اهل بیت و نیز بیداری اسلامی در شرایط کنونی کشورهای همسایه را پیگیری خواهد کرد.

گروسی با بیان اینکه برای هر شبکه رویکردهای اصلی قرار داده‌ایم گفت: رویکرد شبکه یک سیما، تبیین مولفه های مهم نهضت اباعبدالله (ع) از قبیل عدالت‌خواهی و استقلال‌طلبی، شبکه دو تبیین نقش امام حسین در اعتلای خانواده و و چگونگی الگوگیری کودکان و نوجوانان، شبکه سه ارتقاء سطح اخلاق و بصیرت جوانان، شبکه چهار، تاثیر فرهنگ عاشورا در بازنگری تمدن اسلامی عنوان کرد.

دبیر شورای سیاستگذاری برنامه‌های محرم تصریح کرد: در این راستا شبکه پنج، بازخوانی و تبیین رفتار سیاسی امام حسین (ع) در تبیین دین میان سیاست و دیانت، شبکه معارف تبیین سبک زندگی اسلامی در سایه‌سار اسلام و با الهام‌گیری از قرآن و روایات و شبکه جام جم نگاه جهانی به فرهنگ قیام انسان‌ساز عاشورا را مورد توجه برنامه‌های خود قرار داده است و در شبکه‌های نسل جدید سیما برنامه‌ها تحت تاثیر محرم و این موقعیت عظیم پخش می‌شود.

وی یادآور شد: برای محرم امسال هر شبکه مرکزیتی را با امام‌زاده و مرکز استانی قرار داده است که شبکه یک برنامه‌های خود را از حرم امام رضا (ع) و استان یزد پخش می‌کند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: شبکه ۲ از حرم مطهر شاه‌چراغ و حسینیه اعظم زنجان، شبکه ۳ از امامزاده حلال‌ابن‌علی در آران بیدگل و استان کرمان، شبکه ۴ حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و استان تهران و همچنین شبکه تهران برنامه‌های خود را از ۳ مکان حرم مطهر امامزاده صالح، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) و مهدیه تهران و نیز ویژه برنامه‌های بازار تهران و مراسم عزاداری سنتی به پخش می‌رساند.

گروسی در خصوص برنامه‌های مستند و نمایشی شبکه‌های سیما در ایام محرم نیز خاطر نشان کرد: ۲ سریال "پرده‌نشین" به کارگردانی بهروز شعیبی از شبکه یک سیما و سریال "رخنه" از شبکه ۲ سیما در دهه اول محرم پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های دیگری از قبیل مستند صبحی دیگر،‌ روایت‌های عاشورایی، وقتی ابرها پایین می‌آیند، طوطیا، مثل باران، گفت‌وگوی تنهایی، مجله تئاتر، کتاب‌شناسی عاشورایی، ادبیات آیینی، آیه‌های سرخ، مرثیه خورشید، شکوه نی، درهای بهشت، تک‌چراغ شب تار، معراج عشق، انیمیشن‌های سینمایی، انیمیشن عاشورائیان، خورشید نینوا و علمدار کربلا، نور هدایت، زائرسرای مهران، از دیگر برنامه‌هایی است که از شبکه‌های مختلف سیما در ایام دهه اول روی آنتن می‌رود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: مستندهای روایت‌های عاشورایی، صبحی دیگر، قصه‌های ناخوانده، چاووش، پنجره، من اینجا هنوز دلتنگم، از شبکه‌های سیما به پخش می‌رسد.

گروسی گفت: برای اولین بار سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری با کیفیت HD از شبکه جدید نسل دوم HD در ایام ماه محرم از این شبکه به پخش می‌رسد.

وی یادآور شد: امسال هم از اصلی‌ترین رویکردهای شبکه‌های سیما ترویج عزاداری سنتی با استفاده از توانمندی استان‌ها است و برنامه‌های شبکه نسیم هم به گونه‌ای طراحی شده که بر اساس سیاست‌های سیما باشد و نماد ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی نیز از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: مراسم شیرخوارگان حسینی در جمعه اول ماه محرم برگزار و به طور مستقیم از یک و یا دو شبکه سیما پخش می‌شود.

گروسی درباره پخش مداحی شبکه‌های سیما نیز تصریح کرد: مداحی حاج منصور ارضی، حاج صادق آهنگران و محمد کوثری از شبکه یک سیما، مداحی حاج سعید حدادیان و مرتضی طاهری و حاج مهدی سلحشور از شبکه ۳ سیما، مداحی مرتضی طاهری و حسن خلج و ابوالفضل بختیاری از شبکه ۴ سیما و مداحی سماواتی و حسین سازور از شبکه تهران به پخش می‌رسد و شبکه‌های آموزش، قرآن و جام جم از دیگر شبکه‌هایی است که برنامه‌های سخنرانی و مداحی را در ایام محرم روی آنتن خود می‌برند.

نظر شما