شناسهٔ خبر: 18227686 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

گزارش: روستای خان‌الاحمر در آستانۀ نابودی است

نمایندگانی از اتحادیۀ اروپا و رؤسای دفاتر این اتحادیه از روستایی بدوی در اراضی اشغالی فلسطین که به دست نیروهای اسرائیلی در حال تخریب است، دیدار کردند. استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است .

صاحب‌خبر -

نمایندگانی از اتحادیۀ اروپا و رؤسای دفاتر این اتحادیه از روستایی بدوی در اراضی اشغالی فلسطین که به دست نیروهای اسرائیلی در حال تخریب است، دیدار کردند.

تقریباً تمام ساختمان‌ها، منازل و تنها مدرسۀ خان‌الاحمر در پی دستورهای مقام‌های اسرائیلی با خطر تخریب مواجهند.

مونا قندیل، خبرنگار پرس تی‌وی، از رام‌الله گزارش می‌دهد:

این‌ها ساکنان روستای بدوی خان‌الاحمر در منطقۀ «سی» کرانۀ باختری اشغالی هستند. مقام‌های اسرائیلی دستورهایی را برای تخریب منازل و بناهای این روستا صادر کرده‌اند. اکنون رؤسای دفاتر اتحادیۀ اروپا در کرانۀ باختری و قدس اشغالی از این روستا دیدن کرده‌اند تا مخالفت خود را با تصمیم قریب‌الوقوع تل‌آویو مبنی بر تخریب این روستا نشان دهند. تقریباً تمام ساختمان‌های این روستا از جمله تنها مدرسۀ آن، قرار است تخریب شوند. مقام‌های اتحادیۀ اروپا با بزرگان این روستا دیدار کردند و گفتند با مقام‌های اسرائیلی در تماس هستند تا آن‌ها را از تخریب این منطقه منصرف کنند.

رالف تاراف، نمایندۀ اتحادیۀ اروپا در کرانۀ باختری، گفت: «ما به اینجا آمدیم تا شرایط را بررسی کنیم و ابراز امیدواری کنیم که مقامات اسرائیلی دستور تخریب (این روستا) را لغو کنند. ما تاکنون بارها نگرانی خود را به شورای سیاست خارجی (اتحادیۀ اروپا) اعلام کرده‌ و از این روستا مشخصاً نام برده‌ایم.»

یکی از بناهایی که در معرض خطر قرار دارد تنها مدرسۀ این روستا است که اتحادیۀ اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه، در سال 2009 آن را تأسیس کردند. حدود 180 دانش‌آموز از 5 گروه مختلف از عشایر این منطقه در حال حاضر در این مرکز تحصیل می‌کنند.

عید خمیس، از عشایر فلسطینی، می‌گوید: «انتظار داریم نیروهای اسرائیلی پنجشنبۀ آینده برای تخریب منازل و مدرسۀ روستا بازگردند. به همین خاطر از مقام‌های اتحادیۀ اروپا خواستیم که بیایند و شرایط را از نزدیک ببینند تا شاید بتوانند از تخریب این روستا و مدرسۀ آن که اتحادیۀ اروپا تأسیس کرده، جلوگیری کنند. آن‌ها می‌گویند از دولت‌هایشان خواسته‌اند که میانجی‌گری کنند و کاری کنند که جلوی اسرائیل را بگیرند تا خانه‌های ما را خراب نکند.»

خان‌الاحمر 40 خانواده دارد. این روستا یکی از 46 منطقۀ کرانۀ باختری است که در معرض خطر تخلیۀ اجباری به دست مقام‌های اسرائیلی قرار دارد. سازمان ملل می‌گوید تخریب روستاهای عشایر فلسطینی نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

ساکنان روستای خان‌الاحمر می‌گویند کل روستا در معرض خطر تخریب قرار دارد. آن‌ها اکنون از جامعۀ بین‌الملل می‌خواهند به آن‌ها در متوقف کردن تخریب خانه‌های فلسطینیان به دست اسرائیل کمک کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

نظر شما