شناسهٔ خبر: 18227664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

روحانی اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کرد

ایرنا

صاحب‌خبر -
رئیس جمهوری کشورمان که روز گذشته (سه شنبه) برای شرکت در سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، عازم اسلام آباد شده بود، دقایقی پیش (چهارشنبه شب) به تهران بازگشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همزمان با برگزاری سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، در پیامی برای درج در ویژه نامه این اجلاس، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای بنیان گذار اکو، با رویکردی مبتنی بر احترام متقابل برای تحقق حقوق ملت های منطقه، تقویت «اکو» را از اولویت های خود می داند.

روحانی روزچهارشنبه در سخنرانی خود در سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، برجام را دستاوردی بزرگ نه فقط برای ایران بلکه برای همه منطقه دانست و اظهار داشت: برجام شرایط جدیدی برای همکاری های اقتصادی در منطقه و ارتباط ایران وجهان ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری افزود: پایان بحران ساختگی بر سر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و دستیابی به توافقی جهانی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد در این باره، دستاورد بزرگی نه فقط برای ایران بلکه برای همه منطقه بود. سازمان تحریم های ظالمانه ای که به واسطه ایران هراسی کاذب و دروغین بر ملت ما تحمیل شده بود فرو ریخت و جهان بار دیگر به مسئولیت پذیری و احترام دولت ایران به توافقات و مقررات بین المللی پی برد.

روحانی گفت: عمیقاً اعتقاد دارم که منافع عادی سازی روابط تجاری ایران با جهان نه فقط برای مردم ما بلکه برای همه کشورهای منطقه مفید خواهد بود.

رئیس جمهوری بیان داشت: ما نه تنها هیچ مانعی را پیش روی تعمیق همکاری های منطقه اکو نمی بینیم بلکه آماده ایم با انگیزه ای بیش از گذشته با مشارکت سایر اعضا به جلو حرکت کنیم. در این مسیر، سرعت دادن به ایجاد «منطقه آزاد تجاری اکو» و همچنین «موافقتنامه گسترش و حمایت از سرمایه گذاری» ضروری است. دولت من به نوبه خود در تلاش است تا هرچه سریعتر موانع پیشرفت در این حوزه ها را بررسی و برطرف کند. امیدوارم که سایر اعضا هم فعالانه اراده خود را در این راه به کار بگیرند.

رئیس جمهوری کشورمان گفت: دولت من در این فضای جدید، از گسترش همکاری در حوزه های ترانزیت و حمل و نقل، مالی و بانکی، علم و فناوری،کشاورزی و امنیت غذایی، فرهنگی و گردشگری زیست محیطی و مقابله با بلایای طبیعی، استقبال می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما