شناسهٔ خبر: 18227504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی:

«احمدی گیوی» نقش ارزنده‌ای در تدوین لغتنامه دهخدا ایفا کرد

اردبیل – نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: حسن احمدی گیوی یکی از اساتید تراز اول ادبیات فارسی کشور بود و نقش ارزنده‌ای در تدوین لغتنامه دهخدا ایفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بشیر خالقی شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از سردیس استاد زبان و ادبیات فارسی، حسن احمدی گیوی به تلاش چندین دهه احمدی گیوی در تدوین لغتنامه دهخدا اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از این لغتنامه به همت این استاد بزرگوار تدوین شده است.

وی افزود: زبان و ادبیات فارسی مدیون چهره‌هایی همچون احمدی گیوی است و این موجب افتخار شهرستان کوثر است که چنین شخصیت فرهیخته‌ای را در دامن خود پرورانده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: احمدی گیوی یکی از نویسندگان، ادبا و اساتید به نام زبان و ادبیات فارسی بود که تألیفات وی می‌تواند راهگشای دانشجویان و اساتید دانشگاه باشد.

به گفته خالقی ادای دین به چهره‌هایی همچون احمدی گیوی معرفی آن ها و آثارشان به نسل‌های آتی است تا به واسطه آن مسیر علمی آن ها تداوم یابد.

وی افزود: ضروری است سردیس این محقق و استاد دانشگاه در هر دو شهرستان خلخال و کوثر نصب شده و به واسطه آن این شخصیت بزرگوار به صورت گسترده معرفی شود.

نظر شما