شناسهٔ خبر: 18227466 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز در نهاوند برگزار شد

همدان- ایرنا - در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دهمین یادواره 14 شهید فرهنگی و 114 شهید دانش آموز روز چهارشنبه در نهاوند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان در این آیین گفت: دانش آموزان امروز پیشینه و الگویی مانند شهدای دانش آموز دارند که راه درست زندگی کردن را از آنها می آموزند.
سردار مهدی ظفری افزود: شهدای دانش آموز با ایثارگری درس های عبرت انگیز ایثار و شهادت را به همه آموختند.
وی گفت: دانش آموزانی که در دوران دفاع مقدس با توجه به پایین بودن سن توانایی حضور در جبهه ها را نداشتند با کمک های مالی به رزمندگان فعالیت می کردند و حاصل زحمات خود را به همراه نامه ای برای رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل می فرستادند.
سردار ظفری ادامه داد: با وجود داشتن چنین سوابق درخشانی دانش آموزان ،جوانان و اقشار مختلف مردم نباید به بیراهه بروند و خود را درگیر جناح بازی ها کنند.
وی از شهدا به عنوان راهنمایان جامعه یاد کرد و گفت: توطئه های دشمن برای کمرنگ کردن ارزشهای شهید و شهادت و ایجاد شکاف در جامعه است.
وی دشمن شناسی را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و یاد آور شد: ما باید به دشمن شناس واقعی یعنی رهبر معظم انقلاب رجوع کنیم و در همه عرصه ها از رهنمودهای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب تبعیت کنیم .
این فرمانده دوران دفاع مقدس وحدت بین نیروهای انقلاب را بر هم زننده توطئه های دشمن عنوان کرد و افزود: وحدت نیاز امروز جامعه توحیدی ما است تا بتوانیم در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی داشته باشیم .
شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس 850 شهید والامقام را تقدیم اسلام و انقلاب کرده که 128 تن از این شهدا فرهنگی و دانش آموز هستند.
نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
7525/2087 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*

نظر شما