شناسهٔ خبر: 18227256 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

84 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران وابسته به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که 84 هزار عنوان کتاب از سال گذشته تاکنون در موضوع های مختلف در کشور منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجید غلامی جلیسه روز چهارشنبه در سومین آیین انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: فعالیت های ارزنده ای در زمینه انتشار کتاب در کشور در سه سال گذشته تاکنون انجام شده و با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حوزه تالیف، چاپ، نشر و ترجمه حدود 30 درصد رشد داشته است.
وی افزود که نویسندگان، مولفان، ناشران و مترجمان کتاب کشور در این مدت با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید با انگیزه تر شده اند.
مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران بیان کرد: در کنار افزایش تعداد چاپ و انتشار کتاب ها در کشور به مقوله بهبود کیفیت آنها نیز توجه شده است.
غلامی جلیسه عنوان کرد که موسسه خانه کتاب ایران به عنوان بازوی علمی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال افزایش هر چه بیشتر وضعیت کیفی و محتوایی کتاب ها در کشور است.
وی ابراز داشت: برگزاری آیین های انتخاب کتاب سال در استان های کشور و برگزاری نشست های نقد، بررسی و تحلیل کتاب به طور مستمر در استان ها کمک بسزایی به تحقق این امر مهم می کند.
غلامی جلیسه گفت که سال جاری و برای نخستین بار داوری آثار رسیده به آیین های انتخاب کتاب سال استان ها به موسسه خانه کتاب ایران سپرده شد.
وی با اشاره به وجود افزون بر 600 داور در موسسه خانه کتاب ایران، اظهار داشت: سال های گذشته کار داوری آثار رسیده به آیین های انتخاب کتاب سال در استان ها انجام می شد.
وی امتیاز در نظر گرفته شده برای انتخاب کتاب سال استان ها را بین 70 تا 100 دانست و افزود که آثار برگزیده باید بالاتر از 80 و آثار شایسته تقدیر نیز باید بین 70 تا 80 امتیاز کسب کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که 110 اثر در 9 موضوع به دبیرخانه سومین آیین انتخاب کتاب سال این استان رسید و برای داوری به موسسه خانه کتاب ایران ارسال شدند.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: 13 مورد از این تعداد اثر پس از بررسی های لازم توسط داوران موسسه خانه کتاب ایران انتخاب و راهی مرحله دوم و نهایی شد.
وی افزود که 6 مورد از 13 اثر راه یافته به مرحله نهایی انتخاب شدند که 2 مورد برگزیده و چهار مورد نیز شایسته تقدیر هستند.
دهبانی پور بیان کرد: حدود 50 درصد 110 اثر رسیده به دبیرخانه آیین انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد مربوط به حوزه ادبیات و زبان فارسی از جمله شعر و داستان بوده است.
مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران برای شرکت در سومین آیین انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است.
کتاب داستان «غار درویشان» نوشته مجید صادقی و کتاب شعر «تنهایی خانم این خانه بس است» اثر آریا معصومی به عنوان برگزیده در این آیین مورد تجلیل قرار گرفتند.
کتاب «تاریخچه آموزش و پرورش سنتی و کلاسیک» نوشته الله بخش آذرپیوند، کتاب «فتاح» با موضوع مستند نگاری دفاع مقدس مجموعه خاطرات فتاح محمدی از رزمندگان و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس نوشته میترا رفیعی، کتاب «فرآوری و بهبود کیفیت گوشت» نوشته فرهاد صمدیان و کتاب شعر «اردیبهشت و این ‌همه حرف» اثر محمد مرادی ناصرآباد نیز در این آیین شایسته تقدیر بودند.
2 ناشر فعال کهگیلویه و بویراحمد به نام ‌های رضا یوسف زاده از انتشارات چویل و نوید حسین پور از انتشارات فرهنگ مُنا در این آیین تجلیل شدند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005

انتهای پیام /*

نظر شما