شناسهٔ خبر: 18227011 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشییع پیکرهای 10 شهید گمنام و جاوید الاثر در تبریز

تبریز- ایرنا - پیکرهای 9 شهید گمنام و یک شهید جاوید الاثر در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر دوش مردم شهیدپرور تبریز تشییع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیکرهای مطهر این شهدای دفاع مقدس امروز چهارشنبه پس از تشییع توسط مردم ولایتمدار تبریز و اقامه نماز به امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به محل های تعیین شده در نقاط مختلف استان جهت خاکسپاری انتقال یافت.
پیکر مطهر یک شهید گمنام در مرکز آموزش ولیعصر(عج) ناجا، یک شهید گمنام در منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور، 2 شهید گمنام در شهر ترکمن‌چای میانه، 2 شهید گمنام در شهر خسروشاه، 2 شهید گمنام در شهر گوگان و یک شهید گمنام در پادگان آموزشی عجب‌شیر دفن خواهد شد.
پیکر مطهر شهید ایراهیم ندیمی هم به زادگاهش مرند انتقال یافت.
علاوه بر این 10 شهید مطهر، امروز همزمان آئین تشییع و خاکسپاری یکی دیگر از شهدای جاوید الاثر دفاع مقدس (منصور محمدی ) در شهرستان میانه برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در آئین تشییع این شهدا در تبریز با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در این آئین ها نشانه وفاداری به اسلام و ارزش های دینی است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی که تحمل دیدن عزت و استقلال ایران اسلامی را نداشت و چپاول منابع و ذخایر کشورمان را از دست رفته می دید در سال 59 جنگ را به ما تحمیل کرد.
آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به اینکه رزمندگان دفاع مقدس با سرلوحه قرار دادن آرمان شهدای عاشورا و تبعیت از پیشوایان دینی در برابر استکبار جهانی ایستادند، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام جهاد برای حفظ حقوق مردم و ارزش های دینی واجب شده است.
وی ادامه داد: رزمندگان ما با اتکای به باری تعالی و اراده منبعث از ایمان در برابر متجاوزان مقاومت کرده و در سایه رهنمودهای امام و رهبری، کشور را از لوث دشمنان پاک کردند.
امام جمعه تبریز با اشاره به ناامنی کشورهای منطقه گفت: امنیت کشور ما به برکت خون شهدا و انفاس قدسیه ولایت فقیه حاصل شده است.
وی پیشرفت های علمی و نظامی کشور را هم به برکت خون شهدا دانست و گفت: بازگشت شهدای دفاع مقدس به شهرها، تذکری به خودمان و یادآوری ایثارگری هاست تا در جهت حفظ آرمان های شهدا و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اهتمام بیشتری داشته باشیم.
آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه وحدت و انسجام ملت ایران خدشه ناپذیر است، یادآوری کرد: مردم آذربایجان با خلق حماسه 29 بهمن 56 نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند و علاوه بر حضور موثر در دفاع مقدس در برهه های مختلف انقلاب همچون فتنه 9 دی هوشیاری و بصیرت خود را نشان دادند.
وی بلوف زنی های بیگانگان را در خدشه پذیر کردن عزم و اراده ملت ایران اسلامی بی اثر دانست و گفت: ملت همیشه در صحنه اجازه تجاوز بیگانگان به حریم و کیان اسلامی را نخواهند داد.
جانشین سپاه عاشورا هم در این آئین از تبریز به عنوان شهر شهدا و انقلاب یاد کرد و گفت: مردم آذربایجان با تبعیت از آرمان های امام راحل (ره) نقش مهمی در دفاع از کیان و استقلال کشور داشتند و همچنان گوش به فرمان ولایت هستند.
سرهنگ قادری بر ضرورت اتحاد و یکپارچگی حول محور مقاومت تاکید کرد و گفت: همانطور که تا امروز در برابر دشنمان ایستاده ایم، آرمان های شهدا را ادامه خواهیم داد.
با خاکسپاری پیکرهای مطهر این 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آذربایجان ‌شرقی، این استان مفتخر به وجود 188 شهید گمنام در 53 نقطه خواهد بود.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183

انتهای پیام /*

نظر شما