شناسهٔ خبر: 18226800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

پیش شرط‌های نتانیاهو برای توافق با طرف فلسطینی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: اسرائیل هرگز از سیطره امنیتی بر کرانه باختری دست نمی کشد و تنها در صورتی که فلسطینیان اسرائیل را به رسمیت بشناسند و از حق بازگشت آوارگان چشم پوشی کنند، امکان دست یابی به توافق وجود خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸ نوشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست روز گذشته حزب لیکود تاکید کرد که هیچ توافقی میان او و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بر سر مسئله شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین صورت نگرفته است. بنیامین نتانیاهو به اعضای حزب لیکود ابلاغ کرد که این مسئله آن گونه که برخی فکر می کنند ساده هم نیست.

وی همچنین تاکید کرد که جایگزینی برای سیطره امنیتی اسرائیل بر کرانه باختری وجود ندارد.

منبع مذکور اشاره کرد که در نشست روز گذشته اختلافات زیادی میان آن دسته از اعضای حزب لیکود که حامی الحاق کرانه باختری به اراضی تحت سیطره اسرائیل بودند و اعضایی که خواستار جدایی کامل از فلسطینیان همزمان با اتخاذ تدابیری امنیتی بودند، وجود داشت.

همچنین روزنامه هاآرتص نیز به نقل از برخی منابع حاضر در این نشست افزود که نتانیاهو گفته ورود ترامپ به کاخ سفید، فرصتی تاریخی است و باید اسرائیل به شیوه ای مناسب از این فرصت استفاده کند.

نتانیاهو در رابطه با موضوع شهرک سازی نیز گفت که هیچ توافقی بین او و ترامپ در این زمینه صورت نگرفته است و دو طرف همچنان در تلاش هستند که به توافقی در این زمینه دست یابند.

بنیامین نتانیاهو ضمن اشاره به سفر هفته گذشته خود به استرالیا، تاکید کرد مسئله شهرک سازی را با مسئولان این کشور بررسی کرده و گفته که اسرائیل هرگز از سیطره امنیتی بر کرانه باختری دست نمی کشد و تنها در صورتی که فلسطینیان اسرائیل را به رسمیت بشناسند و از حق بازگشت آوارگان چشم پوشی کنند، امکان دست یابی به توافق وجود خواهد داشت.

نظر شما