شناسهٔ خبر: 18226463 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ربیعی:

تعداد زنان مجرد میانسال در حال افزایش است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحولات جمعیتی نشان می‌دهد که زنان مجرد میانسال در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی عصر امروز در نشست سراسری هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: کمتر از سه دهم درصد از جمعیت کشور ما فاقد پدر و مادر است و که عدد بزرگی نیست و 14 هزار نفر را به بیرون از مراکز فرستادیم. 

 

وی افزود: 35 درصد واگذاری‌ها به عنوان فرزند خوانده از دو سال قبل افزایش یافته است و طرح امین موقت را رشد دادیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فقر، اعتیاد  و ازدواج‌های نامتعارف عامل اصلی بدسرپرستی بوده است، گفت: اما افرادی بودند که به دلیل حوادث طبیعی، تصادف و غیره خانواده را از دست دادند و کسی را نداشتند که از آنها نگهداری کنند. 

 

ربیعی تصریح کرد: تحولات جمعیتی نشان می‌دهد که زنان مجرد میانسال در حال افزایش است و میل گرفتن فرزند در این زنان بیشتر است.  

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تغییرات نگرشی وسیعی درباره باروری به وجود آمده است، گفت: ما باید مسئولیت‌های وسیعی در این زمینه انجام دهیم چون مطالعات ما نشان داده که این بچه‌ها اگر در کنار خانواده باشند اجتماع‌پذیری بهتر دارند.

 

وی با اشاره به 3 استراتژی سازمان بهزیستی گفت: اولین آن طرح خانواده اولیه است که یک نفر از اعضای خانواده کودک با کمک مددکار او را نگهداری کند و دومین آم منسوبین هستند که به عنوان خانواده نسبی و سببی مشخص می‌شود و زمینه تامین هزینه‌های کودک کمک می‌کنیم. 

 

وزیر تعاون افزود: سومین گروه خانواده‌های انتخابی بوده که به برای پذیرش فرزند خواندگی اقدام می‌کنند. 

ربیعی تصریح کرد: باید در این راستا گام‌های بیشتری برداریم که هماهنگی بین بخشی و هم‌افزایی در دولت جدید به این وضعیت بسیار کمک کرده است.

نظر شما