شناسهٔ خبر: 18226063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار عسلویه:

رزمایش پدافند شیمیایی، ایمنی پارس جنوبی افزایش می‌دهد

R41363/P1377/S6,53/CT11

فرماندار عسلویه گفت: رزمایش پدافند شیمیایی در منطقه پارس جنوبی ضمن ارتقاء ایمنی در مقابله با بحران‌ها، زمینه افزایش آمادگی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت منطقه پارس جنوبی را فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، عبدالله نادری بعدازظهر امروز در رزمایش پدافند شیمیایی در منطقه ویژه پارس جنوبی  باظهار خرسندی از اجرای رزمایش یاد شده برای  آمادگی بیشتر شهرستان در مواجه با خطرات احتمالی اظهار داشت:  برگزاری این مانور در منطقه مهم صنعتی عسلویه که جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد و صنعت ایران دارد آمادگی صنعت و ساکنان را بیشتر می‌کند و مسئولان را از نواقصات موجود آگاه‌تر می‌سازد.

وی با اشاره به نقش مهم هریک از نهادها و ادارات و سازمان‌ها در دفع خطرات احتمالی از تلاش‌های ستاد پدافند غیر عامل شهرستان ، شورای تامین، سازمان منطقه ویژه و پدافند غیر عامل کشور در اجرای مانور شیمیایی تشکر و قدردانی کرد.

فرماندار عسلویه افزود: حضور به موقع اعضای ستاد پدافند غیر عامل شهرستان به همراه تجهیزات و امکانات خود مقابل فرمانداری در روز نخست مانور قابل تحسین بود که از از آنها قدردانی می‌شود.

نادری با بیان اینکه  پیش از  برگزاری این رزمایش، سه کارگاه آموزشی برای اعضای پدافند غیر عامل و مسئولان شهرستان عسلویه برگزار شد افزود:  در این راستا یک جلسه توجیهی در قالب مانور دور میزی در فرمانداری عسلویه برگزار شده بود.

وی خاطر نشان کرد: سناریوی این مانور بر اساس شکستگی خط لوله انتقال گاز ترش از دریا به پالایشگاه چهارم پارس جنوبی  محاسبه شده که نشت گاز تا شعاع حدود   830 متری  را  تحت تاثیر خود قرار داده است.

فرماندار عسلویه با بیان اینکه رزمایش پدافند شیمیایی، ایمنی پارس جنوبی افزایش می‌دهد گفت: رزمایش پدافند شیمیایی در منطقه پارس جنوبی ضمن ارتقاء ایمنی در مقابله با بحران‌ها، زمینه افزایش آمادگی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت را فراهم می‌کند.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  نیز با بیان اینکه در این رزمایش 2 هزار نفر مشارکت داشتند اظهار داشت:  در رزمایش پدافند شیمیایی منطقه پارس جنوبی 2 هزار نیرو از همه نهادها و سازمان‌های مرتبط ازجمله کمیته بحران منطقه ویژه انرژی پارس، کمیته بحران فرمانداری عسلویه، نیروی انتظامی، سپاه و همه واحدهای ایمنی شرکت های فعال در منطقه حضور فعال داشتند.

بهرام دشتی‌نژاد افزود: در این رزمایش نشت گاز ترش از تاسیسات پالایشگاه چهارم پارس جنوبی مورد نظر بود و این حادثه 30 مصدوم فرضی داشت.

وی با بیان اینکه این رزمایش بیش از 120 دقیقه طول کشید  گفت:  محل برگزاری رزمایش پدافند شیمیایی حد فاصل بزرگراه شمالی عسلویه، پالایشگاه‌های چهارم و اول پارس جنوبی و پتروشیمی بوشهر بود.

انتهای پیام/

نظر شما